• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400012413511
  • خبرنگار : 50093

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی:

به دنبال میزبانی از مسابقات تیم ملی فوتبال در مشهد هستیم

به دنبال میزبانی از مسابقات تیم ملی فوتبال در مشهد هستیم

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی گفت: فدراسیون فوتبال میزبانی سایر شهرها از مسابقات تیم ملی را قبول می‌کند و حتی ورزشگاه آزادی هم امکانات ورزشگاه امام رضا (ع) را ندارد.

فرزاد فتاحی در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا(ع) به میزبانی مشهد اظهار کرد: پس از انقلاب، میزبان نخستین دوره مسابقات بین‌المللی دوومیدانی در ایران بودیم. جای این مسابقات همیشه در تقویم ورزشی ایران خالی بود. برگزاری مسابقات دوومیدانی در حد بین‌المللی شرایط و ضوابط خاصی دارد. یکی از این شرایط وجود زیرساخت‌های مناسب جهت برگزاری مسابقات در حد بین‌المللی است.

وی افزود: خوشبختانه ورزشگاه امام رضا (ع) یکی از ورزشگاه‌های مجهز در سطح آسیا است که از تمامی امکانات مجهز بهره می‌برد. با همکاری مسئولان تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی این ورزشگاه به بهترین شکل ممکن اداره و نگهداری می‌شود. این مسابقات نقطه عطفی در تاریخ مسابقات دوومیدانی خراسان رضوی و کشور خواهد بود. برگزاری این مسابقات نشان داد که ظرفیت‌های خوبی در کشور و شهر مشهد برای رویدادهای‌ بین‌المللی و آسیایی وجود دارد.

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی گفت: به دلیل برگزاری این دوره از مسابقات در سطح جهانی، مسابقات از امتیاز بالایی برای المپیک برخوردار بود. تقریبا از ۴۰ تا ۵۰ کشور دعوت شده بود. شیوع بیماری کرونا و آغاز موج چهارم آن باعث شد کشورهای شرکت‌کننده از حضور در این مسابقات امتناع کنند و باعث شد تعداد کشورهای خارجی به ۸ تیم کاهش پیدا کند، البته حضور این ۸ کشور برای افزایش سطح کیفی مسابقات کافی بود. دونده‌های خوبی در سطح قهرمانی جهان و آسیا در این مسابقات حضور یافتند و محک خوبی برای ورزشکاران ایران و خراسان رضوی محسوب می‌شد.

فتاحی یادآور شد: در مسابقات دوومیدانی کشوری در بخش بانوان، ورزشکاران خراسان رضوی به مقام قهرمانی دست یافتند. در سطح آقایان نیز ورزشکاران خراسانی تلاش خود را داشتند تا بهترین نتایج را کسب کنند. به غیر از موضوع نتایج و کسب مدال توسط ورزشکاران، همدلی و وفاقی که در میان مسئولان خراسان رضوی به وجود آمد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شهرداری و شورای شهر مشهد بسیاری از هزینه‌های این دوره از مسابقات را تامین کردند. آستان قدس رضوی نیز میزبانی این مسابقات را به نحو احسن پیش‌برد.

وی اضافه کرد: امیدوارم میزبان خوبی برای مهمانان خارجی و داخلی این مسابقات بوده باشیم. دوست داشتیم شرایط کرونایی حاکم نبود و مردم می‌توانستند از نزدیک شاهد مسابقات باشند. امیدوارم وضعیت کرونا به زودی بهبود یابد و شاهد نابودی این بیماری باشیم. قطعا در آینده میزبانی‌های مهم‌تر و بزرگ‌تری را در مشهد خواهیم داشت.

فتاحی در پاسخ به این سوال که آیا این مسابقات هر ساله در مشهد برگزار خواهد شد یا خیر، خاطرنشان کرد: وقتی مسابقاتی با نام جام برگزار می‌شود، باید هر ساله برگزار شود. این مسابقات در تقویم مسابقات فدراسیون دوومیدانی جهانی ثبت شده است. امیدوارم این مسابقات در سال آینده هم به میزبانی مشهد باشد، هرچه بیشتر پیش برویم، نواقص بهتر رفع خواهدشد و کیفیت بهتری را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل ورزش‌وجوانان خرسان رضوی در خصوص احتمال میزبانی از مسابقات تیم ملی فوتبال در مشهد عنوان کرد: پیش از این با فدراسیون فوتبال برای میزبانی مسابقات مهم کشوری رایزنی‌هایی داشته‌ایم. در سال گذشته میزبانی فینال جام حذفی کشور را برعهده داشتیم. در حال حاضر به دنبال این هستیم که آمار مبتلایان به کرونا کاهش یابد تا فدراسیون فوتبال میزبانی سایر شهرها از مسابقات تیم ملی را قبول می‌کند. حتی ورزشگاه آزادی هم امکانات ورزشگاه امام رضا (ع) را ندارد. هر آنچه برای برگزاری یک رویداد بین‌المللی باید فراهم باشد، در خراسان رضوی وجود دارد.

فتاحی ادامه داد: هزینه برگزاری مسابقات تیم ملی فوتبال در سایر شهرها برای فدراسیون کمتر خواهدبود، اما در حال حاضر از نعمت حضور تماشاگران محرومیم و انگیزه بالایی برای میزبانی از مسابقات تیم ملی نداریم. یک مسابقه فوتبال زمانی که تماشاگر نداشته باشد، تفاوتی نمی‌کند که در کجا برگزار شود. اگر شرایط کرونا بهبود یابد و حضور ورزشکاران در ورزشگاه‌ها بلامانع اعلام شود، قول می‌دهیم که میزبانی از مسابقات تیم ملی و رقابت‌های حساس جزو برنامه‌های اصلی ما باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha