• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400012413561
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست مدیریت بیمارستان دکتر غرضی اصفهان تاکید کرد؛

فشار مضاعف کرونا بر بیمارستان غرضی

فشار مضاعف کرونا بر بیمارستان غرضی

ایسنا/اصفهان سرپرست مدیریت بیمارستان غرضی با اشاره به وضعیت قرمز شیوع کرونا در اصفهان و افزایش تعداد بیماران، گفت: ۲۱۷ تخت فعال در این بیمارستان داریم، درحالی که روز گذشته ۲۵۰ بیمار بستری کردیم، یعنی ۳۰ بیمار بیشتر از ظرفیت بستری کردیم که نشان دهنده بار زیاد مراجعه به بیمارستان است.

احمد رضا ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیمارستان غرضی با تمام توان مشغول ارائه خدمت به شهروندان منطقه شمال شهر اصفهان با اولویت جامعه کارگری است، اظهار کرد: این بیمارستان در زمینه درمان مبتلایان به کووید۱۹ نیز مشغول ارائه خدمات به شهروندان است.

وی با بیان اینکه در طول روز گذشته (دوشنبه_۲۳ فروردین) ظرفیت بیمارستان غرضی تکمیل شد، گفت: ۲۱۷ تخت فعال در این بیمارستان داریم، درحالی که روز گذشته ۲۵۰ بیمار بستری کردیم، یعنی ۳۰ بیمار بیشتر از ظرفیت بستری کردیم که نشان دهنده بار زیاد مراجعه به بیمارستان است.

سرپرست مدیریت بیمارستان دکتر غرضی اصفهان افزود: باتوجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا در اصفهان و افزایش تعداد بیماران، کادر درمان و مدافعان سلامت جهادگونه در راستای کاهش آلام و درمان بیماران تلاش می کنند، اما باید درنظر داشت وقتی تعداد بیماران از ظرفیت بیمارستان بیشتر می شود امکان بروز مشکلاتی برای خدمات رسانی به بیماران وجود دارد. از سوی دیگر مشکلاتی برای بیماران غیرکرونایی ایجاد می شود، به عنوان مثال ممکن است در منطقه شمال شهر اصفهان تصادفی اتفاق افتد و بیماری نیاز به جراحی مغز داشته باشد، درحالی که ظرفیت بیمارستان را به کرونا اختصاص داده ایم و بیمار تصادفی از دریافت خدمت محروم می شود.

وی خاطرنشان کرد: همه گیری کرونا هم بار مضاعفی بر دوش مردم است و هم آنها را از یکسری خدمات محروم می کند، در عین حال که باعث تحمیل بار مضاعفی بر سیستم بهداشتی درمانی و بیمارستان ها شده است.

ایزدی با بیان اینکه تاکنون توانسته ایم امکانات مورد نیاز برای خدمات رسانی به بیماران را به سختی تامین کنیم، تصریح کرد: بیمارستان ظرفیتی دارد که در شرایط فعلی برای تامین اکسیژن، پشتیبانی و حتی کادر درمان برای پاسخگویی به بیماران فشار مضاعفی ایجاد شده است.

به گفته وی، هم اکنون علاوه بر پذیرش بیماران کووید، خدمات اورژانس غیرکرونا و یکسری از خدمات و جراحی های غیرالکتیو در بیمارستان غرضی انجام می شود و سایر خدمات درمانی در بیمارستان شریعتی ارائه می شود.

سرپرست مدیریت بیمارستان غرضی با اشاره به پیک چهارم کرونا، از مردم خواست علاوه بر رعایت جدی پروتکل های بهداشتی، به قرنطینه بیماران و افراد مبتلا دقت بیشتری داشته باشند، چون یک فرد مبتلا می تواند یک خانواده را درگیر کنند. بنابراین استفاده از ماسک، فاصله گذاری و قرنطینه بیماران مبتلا در خانه نیز باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر الگوی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ تقریبا خانوادگی است، تصریح کرد: حتی افرادی که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده، اما حال بدی ندارند باید رعایت پروتکل های بهداشتی و قرنطینه را جدی گرفته و بدانند حتی اگر خودشان عوارضی ندارند، برای حفظ سلامت سایر اعضای خانواده باید قرنطینه شوند تا از گسترش بیماری جلوگیری شود.

ایزدی اظهار کرد: کرونا اصلا شوخی ندارد و شرایط استان بسیار بحرانی است، درحالی که با ادامه روند و افزایش تعداد بیماران ممکن است همه بیمارستان های استان درگیر و خدمات اورژانس مختل شود.

وی با تاکید براینکه تا این لحظه مشکلی برای ارائه خدمات به بیماران در بیمارستان غرضی نداشته ایم، گفت: تمام توان سیستم درمان، پزشکان، پرستاران، خدمات و پشتیبانی بیمارستان برای درمان مردم بکار بسته شده است، ولی باید توجه داشت که کارکنان بیمارستان خودشان فرزندان همین مردم هستند، پس رعایت پروتکل های بهداشتی، علاوه بر اینکه کمک به افراد و خانواده هایشان است، کمک به هموطنانشان در کادر بیمارستان نیز هست، ولی بی توجهی به افزایش بار مراجعه به بیمارستان ها، بر روی شاخص های پیامدی و مرگ و میر تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha