• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400012413833
  • خبرنگار : 71620

بررسی طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی در کمیسیون مربوطه

بررسی طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی در کمیسیون مربوطه

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد و گفت: صورت موافقت هیات رئیسه طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

معین الدین سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد جلسه امروز (سه‌شنبه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان نظرات خود را ارائه کردند. به نظرم نباید نگاه شعاری به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها داشت، بلکه باید ساز و کار اجرایی شدن آنها را مدنظر قرار دهیم.

نماینده مردم چابهار در مجلس بروکراسی اداری کشور را عامل بی‌انگیزگی کشاورزان، دانست و گفت: متاسفانه شاهد مشکلات عدیده‌ای را در زمینه صدرو مجوزها شاهد هستیم. گاهی فرآینده بروکراسی صدور مجوزها به قدری طولانی می‌شود که تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران انگیزه ندارند. ما برای تسهیل این مسیر طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی تهیه کردیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، از بررسی طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی در صحن علنی مجلس در صورت موافقت هیات رئیسه خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، ستادی تحت عنوان تنظیم بازار کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اموراقتصاد و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر دادگستری، وزیر راه و شهرسازی، رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی، رئیس اتاق اصناف و نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به عنوان ناظر و چهار کشاورز خبره منتخب وزیر جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: قسمت شهرستانی ستاد تنظیم بازار کشاورزی نیز تشکیل خواهد شد که در آن درخواست متقاضیان تولید و سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی بررسی می‌شود تا اگر منافات قانونی نداشته باشد در اسرع وقت تصویب شود، در این ستاد روند استعلام‌ها که بسیار وقت‌گیر است تسهیل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha