• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400012413844
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رییس اتاق تبریز در ارتباط تصویری با سفیر ایران در هند:

صدور بخشنامه ها و دستورات جدید باعث عملکرد نامناسب تجار ایرانی در سطح جهانی می‌شود

صدور بخشنامه ها و دستورات جدید باعث عملکرد نامناسب تجار ایرانی در سطح جهانی می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: صدور بخشنامه ها و دستورات جدید و خلق الساعه، سبب عملکرد نامناسب تجار ایرانی در سطح جهانی خواهد شد.

یونس ژائله ظهر امروز در جلسه ویدیوکنفرانسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند با استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استانی گفت: بخش خصوصی کشور درگیر برخی بروکراسی های اداری بوده و همین امر کار را برای تمامی صادرکنندگان سخت کرده است.

وی با تاکید بر لزوم تغییر در شیوه های تجارت گفت: روش های سنتی تجارت، جایگاهی در جهان نداشته و هم اکنون نیازمند به کارگیری روش های نوین تجارت هستیم تا در این خصوص از کل جهان عقب نمانیم.

وی ادامه داد: تجارت ایران و هندوستان یک طرفه نبوده بلکه دوطرفه است و علاوه بر ضرورت بهبود صادرات به این کشور، قطعا به واردات برخی محصولات از این کشور نیز نیاز خواهیم داشت و به همین دلیل باید به فکر توسعه تجارت دو جانبه با هندوستان باشیم.

ژائله حمایت دولت را در این مسیر لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: گاه اطمینان لازم برای فعالیت تجاری فعالان حوزه تولید و صنعت استان ایجاد نشده و این تاجر نمی تواند وارد فضای رقابتی شده و اطمینان لازم را در طرف تجاری خود ایجاد کند.

وی ادامه داد: تجارت با هندوستان نیازمند سیاست های خاص خود بوده و تلاش مضاعفی می طلبد. برای شروع و گسترش تجارت با این کشور باید شرکتی را انتخاب کنیم که در این کشور سرمایه گذاری کرده و تمامی تجهیزات و امکانات لازم برای این تجارت را فراهم کند تا بدین وسیله شاهد ایجاد مرکز سرمایه گذاری برای استان باشیم.

ژائله افزود: بخش خصوصی آذربایجان شرقی آمادگی لازم برای همکاری دوجانبه با کشور هندوستان را داشته و آماده تبادل هیات های تجاری با این کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha