• چهارشنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۲:۴۷
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1400012514781
  • خبرنگار : 71641

همتی: بانک مرکزی هیچگاه به دولت بدهکار نبوده است

همتی: بانک مرکزی هیچگاه به دولت بدهکار نبوده است

رئیس کل بانک مرکزی به اظهارات اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی براینکه بانک مرکزی بزرگترین بدهکار دولت است، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: اخیرا به نقل از رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه مطلبی در رسانه‌ها منتشر شده است، مبنی بر اینکه بانک مرکزی بزرگ‌ترین بدهکار دولت است.

۱- پر واضح است که بانک مرکزی هیچگاه به دولت بدهکار نبوده و نخواهد شد. کافی است که نگاهی به ترازنامه بانک مرکزی شود تا بدهکار مشخص شود.

۲- سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ عامل مسلط در رشد پایه پولی، تبدیل منابع ارزی مسدود و غیرقابل دسترس به ریال بوده است، در حالی که در سال‌های قبل از آن، عامل مسلط، بدهی بانک‌ها بود که با تلاش بانک مرکزی در شرایط بسیار سخت مهار شد.

۳- اگر روزی برسد که بانک مرکزی بدهکار دولت باشد، به معنای آغاز حکمرانی درست در اقتصاد و مهار و کنترل تورم خواهد بود و معنایش آن است که دولت می‌تواند نزد بانک مرکزی سپرده گذاری کند.

۴- مقاومت بانک مرکزی در برابر تبدیل منابع ارزی مسدودی به ریال، برای مقابله با رشد بیشتر در پایه پولی و نقدینگی و لذا، جلوگیری از کاهش بیشتر ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۶ ۰۱:۵۷

وام مرحله اول کرونا را به ما تا الان ندادن آذر ماه بود اعلان کردید کسانی که حسابشان مشکل داشتن یا مسدود بوده تو چند روز واریز میشود.‌ یکسال شد هنوز ندادید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۷ ۱۱:۱۳

سلام نظرات رو که چاپ میکنید برای ما نصفه میاد چون باگوشی چک میکنیم لطفا رسیدگی کنید ممنون میشم. یه خبری از عراقچی نوشتید ولی نظرات مشخص نبود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۷ ۱۲:۳۵

آقا وروود خودرو را به عموم آزاد کنید تا کی با انحصار خودوها را به زور به مردم تحمیل خواهید کرد این خودروها به یک سوم قیمتهای کنونی نمی ارزد اگه واقعا راست میگی به قیمتی که به مردم میفروشی به خارج صادر کن نمیتونی نمیتونی نمیخرن باعث بانی نصف بیشتر گرفتاریهای مردم همین .بانک مرکزیست..

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۷ ۱۳:۲۹

... چرا نیروهای شرکتی رو تبدیل وضعیت نمیکنی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۷ ۱۶:۵۲

اگه ماهم جوانهای با انگیزه وبا سواد رو مسئولیت می دادیم الان وضع ما بهتر از کشورهای اروپایی بود اگه این پیرها بذارند که هیچی بلد نیستند نمی ذارند جوانها هم بیان جلو چون ما هم نفت داریم وهم گازوهم ثروت های فراوان دیگر موقعیت منطقه ای عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۷ ۲۰:۴۸

نیرو های شرکتی را جذب کنید و واسته هارو بردارید حقوقی ک ب شرکت میدهید اگربحقوق کسانی ک کار مکنند بدهید کارایی بهتری دارند وبا این تورم زندگی بهتری خواهند داشت