• پنجشنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400012614941
  • خبرنگار : 71477

آمریکا ۳۰ نهاد و فرد روس را تحریم می‌کند

آمریکا ۳۰ نهاد و فرد روس را تحریم می‌کند

منابع آگاه اعلام کردند، آمریکا امروز (پنج‌شنبه) تحریم‌هایی را علیه روسیه به خاطر اتهام مداخله در انتخابات و فعالیت سایبری برخواهانه اعمال خواهد کرد و با این کار چندین مقام و سازمان روسی را هدف خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از این منابع آگاه گفت: این تحریم‌ها که بر اساس آنها قرار است ۳۰ شرکت در لیست سیاه قرار گیرند، با دستور اخراج حدودا ۱۰ مقام روس از آمریکا همراه خواهد بود.

این در حالی است که کاخ سفید، وزارت امور خارجه آمریکا و وزارت خزانه‌داری این کشور هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

این اقدام سردی تازه‌ای به روابط مخدوش و سرد کنونی میان واشنگتن و مسکو خواهد افزود؛ روسیه‌ای که با بسیج نظامی در نزدیکی اوکراین صبوری غرب را به بوته آزمایش گذاشته است.

این تحریم‌های گسترده در واکنش به هک کمپانی "سولار ویندز" که دولت آمریکا معتقد است روسیه مقصر آن بوده، اعمال می‌شوند. این حمله سایبری به هکرها این امکان را داد تا به هزاران کمپانی و دفاتر دولتی که از نرم‌افزارها و محصولات کمپانی "سولار ویندز" استفاده می‌کردند، دسترسی پیدا کنند.

"برد اسمیت"، رئیس شرکت مایکروسافت این حمله را که در دسامبر سال گذشته شناسایی شد یه عنوان "بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین حمله‌ای که جهان تاکنون به خود دیده" توصیف کرد.

به گزارش یورونیوز، ایالات متحده حدود ۳۰ فرد و نهاد روسی را به اتهام مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حمله سایبری به این کشور تحریم می‌کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده این تحریم‌ها که روز پنج‌شنبه به صورت رسمی اعلام می‌شود با اعلام اخراج ۱۰ شهروند روس از ایالات متحده نیز همراه خواهد بود.

این اقدام آمریکا احتمالا به تنش‌های کنونی میان دو کشور شدت بیشتری خواهد بخشید. از زمان روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، روابط دو رقیب دیرینه به شکلی نه چندان دوستانه پی گرفته شده است.

این در حالی است که اخیرا کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که جو بایدن در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین به او پیشنهاد کرده ملاقاتی حضوری میان رهبران دو کشور در دستور کار قرار گیرد.

مقام‌های کاخ سفید، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا به درخواست‌ها برای اظهار نظر در خصوص جزئیات این تحریم‌ها پاسخ نداده‌اند.

طبق بیانیه کاخ سفید، جو بایدن در تماس تلفنی با پوتین تاکید کرده که آمریکا برای دفاع از منافع ملی خود با قاطعیت عمل خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هفته گذشته گفته بود خصومت و غیرقابل پیش‌بینی بودن اقدامات آمریکا ما را وادار می‌کند که به صورت کلی خود را برای بدترین سناریوها آماده کنیم.

روابط دو رقیب دیرینه بعد از چهار سال با ثبات در دوران دونالد ترامپ، بار دیگر در آستانه شدت گیری تنش‌ها قرار گرفته است. دولت جو بایدن از همان ابتدا با به چالش کشیدن برخی از اقدامات مسکو از جمله الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به خاک روسیه نشان داده است که قرار نیست مناسبات دوستانه دوران ترامپ و پوتین استمرار داشته باشد.

پس از انکه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ولادیمیر پوتین، همتای روس خود را یک "قاتل" خطاب کرد، این اقدام مورد نظر آمریکا احتمالا تنش‌ها در روابطی که به پایین‌ترین حد خود پس از جنگ سرد رسیده، تشدید خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha