• پنجشنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400012615051
  • خبرنگار : 71496

فلسطین: مساله انتخابات و موانع آن در نشست شورای امنیت مطرح می‌شود

فلسطین: مساله انتخابات و موانع آن در نشست شورای امنیت مطرح می‌شود

تشکیلات خودگردان فلسطین فاش کرد که بخشی از نشست آتی شورای امنیت در تاریخ ۲۲ آوریل به برچیدن موانع موجود در راه برگزاری انتخابات فلسطین اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در گفت‌وگو با رادیو "صدای فلسطین" تاکید کرد: جلسه علنی شورای امنیت به ریاست کشور ویتنام برگزار خواهد شد و بخش مهمی از آن به کمک به مردم فلسطین و رهبری آن در برچیدن موانع هر مانعی در مقابل انتخابات فلسطین به ویژه پرونده قدس اختصاص خواهد داشت.

ریاض منصور اظهار کرد: تلاش‌های ما با دوستان‌مان در این نشست علنی بر تضمین روند انتخابات در فلسطین و سایر مسایل مربوط به اقدامات متجاوزانه اسرائیل در مناطق اشغالی فلسطین متمرکز خواهد بود.

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل درباره تاخیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به برگزاری انتخابات در قدس گفت: ما برای برگزاری انتخابات در فلسطین و قدس شرقی از هیچ کسی اجازه نمی‌گیریم.

ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین نیز اظهار کرد: بهتر است اسرائیل آشکارا اعلام کند که در روند انتخابات هرگز دخالت نکرده و مانع‌تراشی نخواهد کرد و به مردم فلسطین و رهبری آن اجازه خواهد داد این ماموریت را مطابق با اصول انتخاباتی از جمله در قدس شرقی پیاده کنند.

المالکی گفت: در صورتی که اسرائیل به این مساله تصریح نکند، مردم فلسطین و رهبری آن در تمامی پایگاه‌ها از جمله قدس شرقی، کاری را که برای روند انتخاباتی مناسب بدانند، انجام خواهند داد.

وزیر خارجه فلسطین افزود: اگر اسرائیل همانند چند روز قبل که مانع جلساتی در قدس درباره بحث و بررسی انتخابات شد، گام‌های عملی را بردارد، اقدامات متجاوزانه آن را افشا خواهیم کرد و با آغاز ماه آتی که تبلیغات انتخاباتی فراکسیون‌های کاندیدا به صورت رسمی آغاز می‌شوند، وضعیت قدس نیز به همین شکل خواهد بود.

او در پایان نیز گفت: اگر اسرائیل گام‌هایی بر خلاف قوانین و توافقنامه‌هایی که با سازمان آزادی‌بخش فلسطین امضا کرده، بردارد، این روش‌های غیرقانونی رژیم اشغالگر را افشا خواهیم کرد.

رژیم صهیونیستی تا این لحظه پاسخ روشنی به تشکیلات خودگردان فلسطین درباره برگزاری انتخابات در قدس شرقی نداده و بازداشت‌های گسترده‌ای را در حق کاندیداهای قدس آغاز کرده و به لیست فتح اجازه برگزاری کنفرانس نداد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha