• پنجشنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۳:۳۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400012615283
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرماندار اردبیل خبر داد؛

فعالیت هفت مرکز 16 ساعته کرونا در اردبیل/ نقاهتگاه‌ها آماده پذیرش بیماران کرونایی هستند

فعالیت هفت مرکز 16 ساعته کرونا در اردبیل/ نقاهتگاه‌ها آماده پذیرش بیماران کرونایی هستند

ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان اردبیل گفت: با توجه به وضعیت قرمز و خطرناک شهر اردبیل در شیوع بیماری کرونا، تعداد مراکز 16 ساعته پذیرش بیماران کرونایی از پنج مرکز به هفت مرکز افزایش یافت.


مسعود امامی یگانه در جریان بازدید از مراکز بیمارستانی و درمانی شهرستان اردبیل اظهار کرد: با افزایش مراکز 16 ساعته و گرفتن تست از افراد مشکوک، با بیماریابی به موقع و همچنین قرنطینه خانگی می‌توان از گسترش ویروس کرونا در سطح جامعه جلوگیری کرد.
وی به راه‌اندازی سامانه 3133 در شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: همشهریان اطلاعات خود را در مورد رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در فضاها و مکان‌های مختلف می‌توانند گزارش کنند تا به سرعت این مراکز مورد توجه بیشتر قرار گیرد.


فرماندار شهرستان اردبیل تصریح کرد: با اعمال محدودیت‌هایی در سطح شهر اردبیل و ورود به ماه میهمانی الهی بخش عظیمی از تجمعات کاسته شده و کمترین محافل و مجالس دورهمی‌ها، عروسی‌ها و ختم‌ها را شاهد هستیم.
امامی یگانه به آماده بودن نقاهتگاه‌ها برای قرنطینه بیماران اشاره کرد و افزود: نقاهتگاهی به ظرفیت 60 نفر در شهرستان اردبیل آماده ارائه خدمات است و در کنار آن سعی شده بیماران با وضعیت مناسب در خانه‌ها قرنطینه شده و با رعایت تمام موازین بهداشتی از شیوع بیماری به نوعی کاسته شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با همراهی مردم تا دو هفته آینده می‌توان شرایط بهتری را در اردبیل در کنترل بیماری به وجود آورد که برای رسیدن به این وضعیت همراهی و همکاری خوب مردم را نیازمندیم.
در این بازدید معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز به شکسته شدن رکورد تعداد بستری‌ها در 14 ماه اخیر اشاره کرد و ادامه داد:‌ در حال حاضر روزانه بیش از 113 نفر بر اثر ابتلا به کرونا بستری بوده و صدها نفر نیز مراجعه به بیمارستان‌ها را شاهد هستیم.


رضایی بنا به تکمیل تخت‌های بیمارستانی و مشکلات تأمین تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی اشاره کرد و گفت: کادر درمان در خستگی کامل به سر می‌برند و شرایط در شهرهای مختلف بسیار حاد و بحرانی شده و خود مردم باید مراقبت‌ها را انجام دهند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 571 بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری هستند که حال 81 نفر از آنها اصلا مساعد نیست.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: اشغال تخت‌های بیمارستانی بالاتر از توان بیمارستان‌ها و کادر درمانی است و در صورت تداوم این شرایط ما مجبور به افزایش تخت‌های جدید و حتی بیمارستان‌های صحرایی خواهیم شد.
رضایی بنا به مردم توصیه کرد از حضور در سطح شهر جلوگیری کرده و به هیچ عنوان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری نکنند و در این ایام از حضور در تجمعات و شکل‌گیری صف‌های طولانی پرهیز کنند.

نماز جمعه در هیچ یک از شهرهای استان اردبیل برگزار نمی‌شود
اما به دلیل شرایط بحرانی کرونا در شهرهای مختلف استان و شرایط قرمز آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه فردا 27 فروردین ماه در هیچ یک از شهرهای استان اردبیل برگزار نخواهد شد.
ستاد اقامه نماز جمعه استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: با توجه به شرایط کرونایی و فراگیری موج چهارم و به نیت حفظ سلامت اهالی مؤمن استان اردبیل، آیین نماز جمعه فردا برگزار نشده و نمازگزاران با ماندن در منزل به کنترل بیماری بیش از گذشته کمک کنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha