• شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400012815756
  • خبرنگار : 50356

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خبر داد

هدف‌گذاری برای رشد 50 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی

هدف‌گذاری برای رشد 50 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: در سال 1400 هدف‌گذاری برای 30 تا 50 درصد رشد در تعداد و ارزش سرمایه‌گذاری خارجی استان برنامه‌ریزی شده است.  

مهدی تقوایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی برای  سال 1400 اظهار کرد: در سال گذشته 57 طرح سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش تقریبی 130 میلیون دلار در خراسان رضوی به تصویب رسیده که در سال 1400 هدف‌گذاری برای 30 تا 50 درصد رشد در تعداد و ارزش سرمایه‌گذاری خارجی استان برنامه‌ریزی شده است.  

وی افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری به لحاظ تعداد و ارزش در سال گذشته در حوزه‌های صنعتی و ساخت و ساز مجتمع‌های تجاری بوده و کمترین سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه فعالیت‌های خدماتی و حمل‌ونقل ارتباطات انجام شده است که با توجه به ظرفیت‌های مناسب در این بخش سرمایه‌گذاری در این حوزه نیازمند تقویت است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در سال گذشته سرمایه‌گذارانی از کشورهای پاکستان, هندوستان، افغانستان، عراق، روسیه، هنگ کنگ، آلمان و ایرانیان مقیم انگلیس در خراسان رضوی مجوز سرمایه‌گذاری خارجی دریافت کرده‌اند و برای صدور مجوز سرمایه گذارانی از کشورهای ترکیه، فرانسه و لبنان نیز تشکیل پرونده صورت گرفته است.  درسال جاری نیز هدف‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذاران کشورهای مذکور و نیز دیگر کشورهای منطقه و جهان بویژه شرق آسیا برنامه‌ریزی شده است.

تقوایی ادامه داد: لازم به ذکر است که پنجره واحد خدمت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی علاوه بر تسریع و تسهیل صدور مجوزهای سرمایه‌گذاران به عنوان مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری، در خصوص مانع‌زدایی از فرآیندها و حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و همچنین کمک به تامین مالی و اخذ تسهیلات بانکی طرح‌های کلان سرمایه‌گذاری در حال فعالیت است که فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha