• شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1400012815922
  • خبرنگار : 71541

متوسط سرعت اینترنت در ایران چقدر است؟

متوسط سرعت اینترنت در ایران چقدر است؟

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۶.۳۸ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۸۳ از میان ۱۴۰ کشور می رساند.

به گزارش ایسنا، سرعت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه بوده و یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و وب‌سایت Speedtest  شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند.

بر این اساس تا ماه ژانویه ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۶.۷۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۴۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۳۷ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۶.۹۸ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود  ۵۱.۲۸ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۰ میلی‌ثانیه بود.

طبق آخرین آمار منتشرشده در اسپیدتست، تا ماه مارس سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۸.۴۰ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۶۰ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۷ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۸.۶۷ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۳.۲۲ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۰ میلی‌ثانیه است.

در حالی که تا ماه فوریه سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۶.۹۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۴۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۷ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۷.۵۲ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۱.۷۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۰ میلی‌ثانیه بود.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه مارس ۲۰۲۱، به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۷۸.۵۲ مگابیت‌برثانیه)، کره جنوبی(۱۷۰.۵۲ مگابیت‌برثانیه)، قطر (۱۶۷.۴۰ مگابیت‌برثانیه)، چین (۱۵۰.۴۰ مگابیت‌برثانیه) و عربستان سعودی (۱۳۳.۷۳ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به سنگاپور (۲۳۴.۴۰ مگابیت‌برثانیه)، تایلند (۲۳۰.۵۹ مگابیت‌برثانیه)، هنگ‌کنگ (۲۲۴.۷۳ مگابیت‌برثانیه)، رومانی (۲۱۰.۸۲مگابیت‌برثانیه) و موناکو (۲۰۵.۴۴ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۶.۳۸ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۵۹ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۸۳ از میان ۱۴۰ کشور رسانده است. این در حالی است که در ماه فوریه ۲۰۲۱، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۵.۵۷ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۴۷ مگابیت‌برثانیه بود.

همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از گواتمالا و جمهوری دومینیکن کندتر و از کوبا و مالزی سریع‌تر است.

در حال حاضر در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۱۹.۱۳ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۱.۲۹ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۱۳۲ از میان ۱۷۵ کشور می‌رساند. این درحالی است که در فوریه ۲۰۲۱ در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۱۹.۵۵ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۲.۳۵ مگابیت‌برثانیه بود و ایران در جایگاه ۱۳۴ قرار داشت.

همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از توگو و بوتان کندتر و از موریس و تانزانیا سریع‌تر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۸ ۱۲:۰۷

سلام فقط سرعت موشک های نقطه زن تقویت شده خوب یکم سرعت اینترنت هم بالا ببرید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۸ ۱۲:۱۸

سرعت اینترنت رو نباید از شما پرسید باید از مردم پرسید که چقدر سرعتش پایینه افتضاحههه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۸ ۱۲:۲۷

حلزون چه میدونه سرعت چیه !!

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۹ ۰۰:۵۴

سرعت اینترنت موبایل اصلا تو ایران خوب نیستش.اینترنت ADSL هم که داغونه به خاطر سیم کشی های شرکت مخابرات

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۹ ۰۱:۳۱

26 میگ بر ثانیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!:) پس چرا ما نمیبینیم؟ سرعت دان تهش میرسه به ۲ مگ ما دهنمون وا میمونه ۲۶ مییییگ؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۹ ۰۹:۵۵

گل پسر میگه ۲۶ مگابیت برا ثانیه نه مگابایت شما اگه میخوای ببینی سرعتی که گفته چقدره باید ۲۶ تقسیم بر ۸ کنی که میشه ۳.۲۵ مگابایت بر ثانیه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۹ ۱۷:۴۳

ببین داداش ۲۶ مگابایت میشه ۲۰۸ مگابیت خب؟ وقتی میگه ۲۶ مگابیت یعنی سرعت دانلود ۳.۲۵ مگابایت افتاد؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۳۰ ۰۵:۰۸

سرعت آپلود اینترنت خانگی روی 1مگابیت تنظیمه! دانلود هم حداکثر سرعت قابل خرید 16مگابیته برای بالای 90درصد مناطق کشور (بماند که همینم به درب منزل نمیرسه) این اعداد میانگین از کجا بدست اومده خدا میدونه!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۵ ۱۹:۲۶

اینترنتی که عموم مردم استفاده میکنند ، ADSL هست ، اما کسانی هم هستند( بیشتر شرکت ها) که از اینترنت VDSL و FTTH که از فناوری فیبر نوری استفاده میکنن بهره میبرند که سرعت بالایی داره و باعث میشه میانگین این داده های اعلام شده بالا بره. شما هم میتونید از اینترنت FTTH مخابرات یا مثلا های وب استفاده کنید که تعرفه های خوبی هم داره ، خیلی هم گروه نیست و تا سرعت 100 مگابیت رو پوشش میده ، چیزی حدود 12.5 مگابایت بر ثانیه ، جالبه بدونید که شرکت های وب در حال کار بر روی اینترنت FTTH با سرعت 300 مگابیت هست که بنظر تا دو سال آینده عملیاتی بشه ، در این صورت میتونیم حتی از سنگاپور هم سریع تر بشیم. انقدر نا امید نباشید دوستان ، به آینده و توانایی های کشور امیدوار باشید.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۹

...نگو

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۵ ۱۶:۵۸

۲۶ مگابیت بر ثانیه؟؟؟؟؟ چقدر عالی چقدر خوب واقعا خوشحالم پس چرا سر کلاس آنلاین صورت معلم رو عین ماین‌کرافت میبینیم؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۲ ۱۰:۴۰

این متوسط سرعت کشور نیست حتما بررسی کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۱۸ ۰۱:۰۷

والا من نمی‌دونم این رده بندی از کجا در آمده والا من الان باز کردم نشون بده سرعت اینترنت مو که نشون میده یک صدوم یک میگبایت چطوری شما از 26میگبایت حرف میزنید شما یک میگبایت اینترنت بدین در هر ثانیه ما دست شمارو هم می‌بوسم