• شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400012816208
  • منبع : نمایندگی ایلام

شهر ایلام ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه کم دارد

شهر ایلام ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه کم دارد

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت آبفا استان ایلام با بیان اینکه شهر ایلام در حال حاضر با کمبود۲۰۰لیتر آب در ثانیه مواجه است و شیوع ویروس کرونا نیز بر مصرف بالای آب تاثیر گذاشته است.

دکتر «نوراله تیموری» با بیان اینکه زیرساخت‌های فعلی جوابگوی نیاز روزافزون و رشد بی‌رویه جمعیت مرکز استان نیست، اظهار کرد: با وجود اینکه همواره تلاش شده تا خدمات‌رسانی به بهترین شکل به مشترکان ارائه شود بدین منظور این شرکت برنامه ریزی های کوتاه مدت و میان مدت،  جهت رفع کمبود آب شهر ایلام در دستور کار دارد.

وی گفت: یکی از این طرح‌ها، افزایش میزان برداشت آب از سد ایلام به میزان ۲۰۰ لیتر در ثانیه است. که کار مطالعاتی و اجرایی جهت افزایش ظرفیت تامین آب که هم اکنون در دستور کار و در مرحله اجرا می باشد و در صورت تامین اعتبار بلافاصله عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، و با اجرای این طرح مشکل کمبود آب در شهر ایلام برطرف می شود.

تیموری ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های به حداقل رساندن قطعی آب یا افت فشار در سطح شهر،  اعمال مدیریت فشار است البته چاره ای جز آن هم نداریم برای مدیریت این موضوع ، در هنگام  شب مجبور به کم کردن خروجی تمام مخازن شهر هستیم

وی ادامه داد:  در ماه مبارک رمضان خروجی مخازن(بخاطر ذخیره سازی) از ساعت ۱۲ تا ۳بامداد کم می شود و از ساعت ۳ تا اذان صبح دوباره خروجی مخازن باز می شود و طبعا مناطق مرتفع، بیشتر با کمبود فشار مواجهه می شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی آبفای استان ایلام، مدیرعامل شرکت آبفا با تاکید بر بهینه‌سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب گفت: پرسنل شرکت در طول شبانه روز و با تمام توان از هیچ تلاش و کوششی در جهت تامین آب سالم و بهداشتی دریغ نمی‌کنند و انتظار داریم همشهریان عزیز نیز در این امر ما را یاری تا بتوانیم توزیع آب بصورت عادلانه انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha