• شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400012816256
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اعلام کرد

دسترسی بیش از ۷۸درصد از روستاهای بالای۲۰ خانوار آذربایجان غربی به ‏اینترنت

دسترسی بیش از ۷۸درصد از روستاهای بالای۲۰ خانوار آذربایجان غربی به ‏اینترنت

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت:بیش از ۷۸درصد از روستاهای بالای۲۰ خانوار استان به ‏اینترنت دسترسی دارند.

قاسم جلیلی‌نژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مشکلات برخی از روستاهای استان در خصوص نبود اینترنت پرسرعت تصریح کرد: طبق برنامه ششم توسعه مقرر ‏شده است ۸۰ درصد روستاهای بالای۲۰ خانوار به ‏اینترنت دسترسی پیدا کنند که هم اکنون بیش از ۷۸درصد آن محقق شده است و در تلاشیم تا پایان تیرماه بیش از تکالیف تعیین شده در برنامه،  تحقق پوشش روستاهای استان را داشته باشیم.

وی بااشاره به تاکید وزیر ارتباطات در مورد بررسی وضعیت پهنای باند خروجی روستاهای استان افزود: از شروع سال جدید تمام گلوگاه های ارتباطی استان و خروجی پهنای باند روستاها برای ارائه اینترنت پرسرعت و خدماتی مطلوب به مشترکین پایش می شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از آمادگی لازم برای پایداری حداکثری شبکه مخابراتی آذربایجان غربی همزمان با تشدید محدودیت های کرونایی خبر داد و گفت: با توجه به تاکید وزیر ارتباطات و همچنین تجربه افزایش مصرف پهنای باند مشترکین در ایام قرنطینه با هماهنگی اپراتور های ارتباطی و مدیریت مخابرات منطقه آذربایجان غربی اقدامات لازم برای پایداری شبکه و ارائه خدمات مطلوب به مشترکین انجام شد.

جلیلی نژاد اظهار کرد:طبق هماهنگی صورت گرفته با اپراتورهای ارتباطی پایش ویژه تمام مراکز روستایی و مراکز MDF برای پایداری سرویس ADSL همزمان با شروع محدودیت ها از هفته گذشته آغاز شده است.

وی افزود: باوجود افزایش پهنای باند بهره برداری شده به خاطر شروع دورکاری کارکنان، کلاس های مجازی دانشجویان و دانش آموزان تا کنون هیچگونه مشکل و قطعی در شبکه به وجود نیامده است.

جلیلی نژاد گفت:افزایش شیفت کاری کارشناسان فنی در مراکز مخابراتی کل استان در دستور کار قرار گرفته است،تا برخی از فعالیت های مردم مانند دورکاری کارکنان که به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی صورت می گیرد،مختل نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha