• شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۰:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400012816470
  • منبع : سازمان‌ فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

آشنایی با «تخت فولاد» در قاب تلویزیون

آشنایی با «تخت فولاد» در قاب تلویزیون

ایسنا/اصفهان مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان اعلام کرد که در طول ماه مبارک رمضان، دو ویژه‌برنامه با محوریت معرفی این مجموعه تاریخی و مشاهیر آن، از شبکه استانی اصفهان، شبکه شما و شبکه دو سیما پخش می‌شود.

سیدعلی معرک‌نژاد با اشاره به ویژه برنامه سحرگاهی «بهشت اجابت» گفت: این ویژه برنامه در سال نخست پخش، مقام دوم ویژه‌برنامه‌های سحرگاهی مراکز استان‌ها را به خود اختصاص داد و در سال گذشته نیز به عنوان بهترین ویژه‌برنامه‌ سحرگاهی مراکز استان‌های کشور انتخاب شد که این موفقیت، حاصل تلاش‌های مرکز صداوسیمای استان، مجموعه تخت فولاد، منطقه ۶ شهرداری اصفهان و سایر دست‌اندرکاران آن بوده است.

وی افزود: «بهشت اجابت» امسال از حدود ساعت ۳:۳۰ بامداد تا اذان صبح، از شبکه استانی اصفهان پخش می‌شود و  در ۱۰ شب نخست ماه رمضان، از شبکه سراسری شما نیز روی آنتن می‌رود تا ظرفیت‌ها و مشاهیر مدفون در تخت فولاد و شهدای آرمیده در گلستان شهدای اصفهان به مردم معرفی شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان تصریح کرد: معرفی شخصیت‌ها و مشاهیر تخت فولاد با محوریت حکایات اخلاقی و موضوعات مرتبط قرآنی، یکی از بخش‌های برنامه «بهشت اجابت» است که در این راستا، ۲۹ موضوع اخلاقی از مشاهیر تخت فولاد اصفهان را برای مردم تشریح می‌کند و هر روز مسابقه‌ای نیز در این زمینه برگزار می‌شود.

معرک نژاد یادآور شد: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۳۳ و همچنین صفحه اینستاگرام تخت فولاد (takhtefoulad_ir) در این مسابقه شرکت کنند و جزو یکی از چهار برنده روزانه آن باشند.

وی با اشاره به دیگر بخش های برنامه «بهشت اجابت» توضیح داد: حضور مهمانان در برنامه، سخنرانی کارشناسان با موضوعات مختلف و با محوریت سبک زندگی قرآنی، مناجات‌خوانی و سحوری‌خوانی، پخش آیتمی ویژه وصیت‌نامه و زندگی‌نامه شهدا و نیز، بخشی برای بازخوانی جملات و روایات بزرگان کشور پیرامون عظمت مجموعه تخت فولاد از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه است.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان دربارۀ برنامه دیگری که با محوریت معرفی این مجموعه در ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش می‌شود گفت: «فرمول جاذبه» یک ویژه‌برنامه ترکیبی با هدف معرفی مشاهیری است که زندگینامه و سبک زندگی آن‌ها فرمولی برای موفقیت است. این ویژه‌برنامه با محوریت تاریخ، فرهنگ و هویت ایران‌زمین به معرفی ۱۳ شخصیت آرمیده در تخت فولاد می‌پردازد که خدمات و آثار ملی و بین‌المللی داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، معرک نژاد در ادامه اظهار کرد که جلال‌الدین همایی، ابوالقاسم میرفندرسکی، جلال تاج اصفهانی، محمدحسین مصورالملکی، سیدمحمد صمصام‌، عبدالجواد فلاطوری، شیخ محمدباقر زند کرمانی، میرزا سلیمان خان رکن‌الملک، سید محمدباقر درچه‌ای، شهید حسین خرازی، بی‌بی مریم بختیاری، نصرت السادات امین و حاج‌آقا رحیم ارباب از جمله این شخصیت‌ها هستند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش ما این بوده که در قالبی جذاب و دیدنی برای اولین بار مجموعه تخت فولاد را در قاب رسانه ملی معرفی کنیم تا مخاطبان با ظرفیت‌های بی‌نظیر دومین آرامستان بزرگ جهان تشیع بیشتر آشنا شوند و از این راه، به شناخت هویت، تمدن و تاریخ کشورمان کمک شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha