• شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۴
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1400012816487
  • خبرنگار : 71523

افزایش دامنه نوسان بورسی از ابتدای اردیبهشت

افزایش دامنه نوسان بورسی از ابتدای اردیبهشت

طبق آخرین مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار دامنه نوسان قیمت‌ها از ابتدای اردیبهشت به مثبت ۶ و منفی سه افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، دامنه نوسان در بازار سرمایه از ۲۵ بهمن‌ سال گذشته از مثبت و منفی پنج به مثبت شش و منفی دو تغییر کرد؛ تصمیمی که توسط شورای عالی بورس و با هدف تعادل‌بخشی به این بازار گرفته شد.

اکنون و با گذشت بیش از دو ماه از این تصمیم، شورای عالی بورس مصوب کرده است که دامنه نوسان از منفی دو به منفی سه تغییر یابد.

در این راستا، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است که پیش‌تر و براساس مصوبه شورای عالی بورس، به هیات مدیره سازمان بورس اجازه داده شد تا دامنه نوسان به صورت تدریجی افزایش یابد. از آنجا که این موضوع بعد از سه روز کاری قابل اعمال است، از ابتدای اردیبهشت دامنه نوسان جدید اعمال می‌شود و تا پایان اردیبهشت برقرار است. سپس سازمان بورس نسبت به افزایش تدریجی و مجدد تصمیم‌گیری می‌کند.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به بازنگری دستورالعمل گره معاملاتی، اظهار کرد: مقرر شد بازنگری به نحوی باشد که امکان نقدشوندگی افزایش یابد. در تغییراتی که صورت گرفت مجموع حجم معاملات در ۵ روز از ۵ درصد به ۲۰۰ درصد افزایش یافت. البته دامنه نوسان در گره معاملاتی همان دو برابر باقی ماند اما حجم مبنا در روز گره، معادل یک سهم در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بورس و اوراق بهادار، همچنین هیات‌مدیره سازمان بورس تصویب کرد که برای فروش اوراق تبعی استفاده از رتبه‌بندی مجاز باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۸ ۲۱:۴۸

بدترین چیز برای بورس دامنه نوسان نامتقارن است. اما متاسفانه ظاهرا عمدی در کار است که ریزش های بورس را ادامه دار کنند. بورس اگر نقدشونده نباشد به هیچ دردی نمی خورد.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۹ ۰۵:۲۸

فعلا که سرمایه گذاری در بورس اشتباهی بزرگی است بنده چند سال پیش دویست میلیون تومان در بورس سرمایه گذاری کردم ودرسال1399 ارزش این دویست میلیون تومان به دومیلیون تومان تبدیل شد اگر همین دویست میلیون تومان رادربانکی سرمایه گذاری میکردم حداالقل سی تا چهل میلیون تومان سود آوری داشتم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۹ ۲۱:۰۴

چرا دروغ میگی اگه چند سال پیش تو بورس ۲۰۰ میلیون سرمایه گذاری کردی الان حداقل دو تا سه برابر شد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۹ ۰۹:۵۷

چرا این دامنه نوسان رو برنمیدارید؟ حقوقی ها باید بخرن که رو همون -2 هم نمیخرن. فقط میتونم بگم خدا لعنت تون کنه که خون مون رو کردید تو شیشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۹ ۱۹:۳۰

بابا بردار این دامنه نوسان مسخره رو عمدا مردم رو بچزونید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۹ ۲۱:۰۷

آره بخدا با این دامنه نوسانی که تعیین کردن ذره ذره سرمایه مون از دست میره وقتی خریدار نیست چه فایده دامنه رو صفر تا ده مثبت بزارید تا مردم تشویق شن وگرنه فاتحه