• یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400012916745
  • خبرنگار : 71457

حماس و فتح رژیم صهیونیستی را به مانع تراشی در مسیر برگزاری انتخابات متهم کردند

حماس و فتح رژیم صهیونیستی را به مانع تراشی در مسیر برگزاری انتخابات متهم کردند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" از جامعه بین الملل خواست تا بر اسرائیل اعمال فشار کرده و برگزاری انتخابات در اراضی فلسطین را تضمین کند. جنبش فتح نیز این اقدام رژیم صهیونیستی در بازداشت نامزدهای لیست انتخاباتی خود را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، این درخواست حماس بعد از آن مطرح شد که رژیم صهیونیستی اخیراً تعدادی از نامزدهای این جنبش را در کرانه باختری اشغالی بازداشت کرد.

حماس در بیانیه‌ای به مناسبت "روز اسیر" اعلام کرد، بازداشت و احضار نامزدهای انتخابات به ویژه فهرست "القدس موعدنا" (فهرست حماس)، یک دخالت فاحش در امور داخلی فلسطین و تلاش برای سنگ اندازی مقابل روند انتخابات با هدف تاثیرگذاری بر آن و جلوگیری از برگزاری آن است.

حماس تاکید کرد: ما از جامعه بین الملل و کشورهای ناظر بر روند انتخابات می‌خواهیم که رژیم اشغالگر را از تجاوزش بازدارند.

در همین حال، جنبش فتح نیز اقدام پلیس رژیم صهیونیستی در بازداشت دو تن از نامزدهای این جنبش در انتخابات شورای قانون گذاری فلسطین از قدس را محکوم کرد.

فتح در بیانیه‌ای تاکید کرد که مسئولان رژیم صهیونیستی اشرف الاعور و ناصر قوس، دو نامزد فتح از قدس و رتیبه النتشه، از فهرست چپ یکپارچه را بازداشت کرده و به آنها اجازه برگزاری کنفرانس خبری در این شهر را ندادند.

فتح تاکید کرد که این اقدامات بخشی از نقشه اسرائیل برای سیطره بر شهر قدس و از بین بردن حضور فلسطینی‌ها در آن بر اساس طرح معامله قرن است.

فتح اعلام کرد: تمامی این اقدامات باعث ترس ما نخواهد شد و ما را از پایبندی به حق ثابت خود درخصوص قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین و اینکه انتخابات در شهر قدس همچون هر شهر دیگر برگزار شود، باز نخواهد داشت.

قرار بود که کنفرانس خبری توسط این نامزدها برای اعلام موضع خود نسبت به برگزاری انتخابات در قدس و مکانیزم‌های مشارکت فلسطینی‌ها در این شهر برگزار شود، اما پلیس رژیم صهیونیستی این مقر کنفرانس را محاصره کرده و مانع از برگزاری آن شد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha