• یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400012916949
  • خبرنگار : 50324

تخریب منازل در بیش از ۱۰ روستای گناوه

تخریب منازل در بیش از ۱۰ روستای گناوه

ایسنا/بوشهر به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در زمین لرزه صبح امروز در بندر گناوه تعداد ۱۰ روستا در مرکز وقوع زلزله دچار خساراتی از جمله ترک‌خوردگی دیوارها و تخریب منازل شده‌اند.

غلامرضا حاجیانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در یکی دو ساعت اول اقدامات ارزیابی انجام می‌شود، افزود: تیم‌های ارزیابی در روستاها در حال بررسی خسارات هستند، در سرکشی از روستاهای منطقه برخی از منازل دچار ترک‌خوردگی و یا تخریب شده‌اند.

وی عنوان کرد: تعداد ۱۰ روستا در مرکز وقوع زلزله بررسی شده که خساراتی از جمله ترک‌خوردگی دیوارها و تخریب منازل گزارش شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر اظهار کرد: تمام نیروهای هلال احمر آماده باش هستند.

حاجیانی ادامه داد: باید نتایج ارزیابی‌های اولیه مشخص شود و بعد تیم‌ها مستقر می‌شوند تا بتوانند کار رساندن آذوقه و سایر اقدامات کمک‌رسانی و امدادی را انجام دهند.

آثار تاریخی در مناطق زلزله‌زده آسیب جزئی دارند

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر عنوان کرد: با بررسی کارشناسان میراث‌فرهنگی، زمین‌لرزه به برخی از آثار استان بوشهر، آسیب جزئی رسانده است.

نصرالله ابراهیمی امروز یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ گفت: «قبل از ظهر امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین، استان بوشهر را لرزاند که با بررسی اولیه مشخص شد آسیب جدی به آثار تاریخی استان نرسانده است.»

وی افزود: «با اعلام کارشناسان میراث‌ فرهنگی و حضور در محل، این زمین‌لرزه آسیبی به آثار شهرستان‌های دشتی، دشتستان، تنگستان، کنگان، دیّر، عسلویه و بوشهر وارد نکرده است.»

این مسئول ادامه داد: «با توجه به اینکه نزدیک‌ترین شهرستان استان به کانون این زلزله دیلم بوده و شدت زمین‌لرزه در این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها احساس شده، قلعه آقاخان لیراوی روستای حصار، آسیب جزئی در پوسته بنا را داشته و همچنین در بندر ریگ شهرستان گناوه نیز حسینیه تاریخی خان، ترک‌های کوچکی برداشته است.»

معاون میراث فرهنگی بوشهر یادآور شد: «تا این لحظه نزدیک به ۲۰ پس‌لرزه با شدت کمتر نسبت به زمین‌لرزه قبل از ظهر، در این شهرستان رخ داده است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha