• یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400012917124
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مسئول بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

۳۹ هزار دوز واکسن آسترازنکا به اصفهان رسید

۳۹ هزار دوز واکسن آسترازنکا به اصفهان رسید

ایسنا/اصفهان مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تحویل ۳۹ هزار دوز واکسن آسترازنکا به اصفهان، گفت: مقدمات کارآزمایی فاز ۳ واکسن سوبرانا مشترک کوبا و انستیتو پاستور فراهم شده، ولی هنوز شروع نشده است.

رضا فدایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه روز گذشته (شنبه_۲۸ فروردین ماه) ۳۹ هزار دوز واکسن آسترازنکا به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل داده شد، اظهار کرد: درحال برنامه ریزی برای تقسیم واکسن بین گروه های هدف هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد کادر درمان بیمارستان های استان واکسینه شده اند، گفت: با این محموله ۵۰ درصد دیگر کادر درمان بیمارستان ها نیز واکسینه می شوند.

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأکید کرد: محموله دریافتی واکسن هنوز کفاف جامعه هدف بهداشت و درمان استان اصفهان را نمی دهد و پلی کلینیک های تخصصی، آزمایشگاه های تشخیص طبی، فیزیوتراپی ها و ... هنوز هیچ واکسنی دریافت نکرده اند.

وی با بیان اینکه جامعه هدف واکسیناسیون در استان اصفهان به غیر از کاشان و آران و بیدگل، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تعریف شده، تصریح کرد: ۷۰ درصد این جمعیت باید واکسینه شوند تا زنجیره انتقال کرونا مهار شود.

فدایی با بیان اینکه بخشی از پزشکان در مطب ها نیز در حال واکسینه شدن هستند، افزود: پیش از این بخشی از جانبازان و افراد در خانه سالمندان واکسن دریافت کردند.

وی در مورد روند واکسیناسیون در استان توضیح داد: براساس واکسن تحویلی و دستوراتی که همراه آن صادر می شود، واکسیناسیون را ادامه می دهیم، اما تا رسیدن به یک میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن هنوز فاصله بسیار زیادی داریم.

تزریق واکسن مشترک کوبا و ایران به داوطلبان اصفهانی

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تاکنون واکسن های آسترازنکا، اسپوتنیک، سینوفارم و بهارات وارد اصفهان شده، خاطرنشان کرد: این برندها در طول ۲ ماه به دست ما رسیده که خصوصیات و سازندگان آن تفاوت دارد، ولی در یک لحظه معمولاً انتخاب های زیادی وجود ندارد و باید طبق آنچه در دسترس است واکسیناسیون را انجام دهیم.

وی همچنین از شروع کارآزمایی فاز ۳ واکسن سوبرانا در اصفهان خبر داد و گفت: قرار است ۳ هزار و ۵۰۰ داوطلب این واکسن را بزنند و نتایج را ثبت کنیم تا اگر نتایج مطلوب بود در حجم زیاد تولید و به مردم تزریق شود.

فدایی با اشاره به اینکه مقدمات کارآزمایی فاز ۳ واکسن سوبرانا مشترک کوبا و انستیتو پاستور فراهم شده، ولی هنوز شروع نشده است، اعلام کرد: در کارآزمایی این واکسن به غیر از اصفهان ۷ استان دیگر کشور مشارکت دارند، اما هنوز فراخوان داوطلبان صادر نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha