• یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400012917351
  • خبرنگار : 71451

استان مرکزی شهدای شاخص بسیاری از ارتش تقدیم انقلاب کرده است

استان مرکزی شهدای شاخص بسیاری از ارتش تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت:نقش‌آفرینی ارتش در طول ۴۲ سال گذشته در صحنه های مختلف نشان‌دهنده آمادگی این نیروی خدوم در برابر حوادث مختلف است و ارتش در طول این سال‌ها به خوبی نشان داده که در راه تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و ملت ایران آماده هرگونه مجاهدت است.

به گزارش ایسنا،  سرهنگ غلامرضا کریمی  با اشاره به روز ارتش توضیح داد: نام‌گذاری ۲۹ فروردین به‌عنوان روز ارتش ابتکار حضرت امام (ره) برای استحکام رابطه ارتش با ملت ایران بود و به‌عنوان روز حیات ارتش مطرح است. این نام‌گذاری نشان از نقش مهم و اهمیت ارتش در نظام اسلامی و دفاع از کشور دارد.  امروز به برکت وجود انقلاب اسلامی ارتش یکی از نیروهای پیشگام و پیشتاز در دفاع از انقلاب و حرکت در راستای اهداف انقلاب اسلامی است و ارتش با تأسی از فرهنگ انقلابی و جهادی کارنامه‌ای درخشان دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن نیروهای قدرتمند و وفادار به انقلاب همچون زمینی، دریایی، هوایی، پدافند هوایی در طول این سال‌ها منشأ خدمات گسترده به ملت و نظام اسلامی بوده و با مجاهدت‌های خالصانه خود، حماسه‌های ماندگاری خلق کرده است.نقش‌آفرینی ارتش در طول ۴۲ سال گذشته در صحنه های مختلف نشان‌دهنده آمادگی این نیروی خدوم در برابر حوادث مختلف است و ارتش در طول این سال‌ها به خوبی نشان داده که در راه تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و ملت ایران آماده هرگونه مجاهدت است.

کریمی با بیان اینکه امروز به برکت هدایت های مقام معظم رهبری و جانفشانی های ارتشیان غیور ایران اسلامی ارتش با رویکرد معنوی، استکبارستیزی، انقلابی ، جهادی و پرقدرت در صحنه حضور دارد، خاطرنشان کرد: ارتش امروز پا در رکاب فرمانده معظم کل قوا و دست در دست سایر نیروهای مسلح آماده جانفشانی در راه اسلام، انقلاب و نظام اسلامی است.

وی با اشاره به شهدای ارتشی استان مرکزی بیان کرد: وجود بیش از ۱۴۰۰ شهید ارتش در استان مرکزی نشان از نقش و عملکرد بسیار چشمگیر ارتش در دفاع مقدس است و استان مرکزی شهدای شاخص بسیاری از ارتش تقدیم انقلاب کرده که هرکدام حماسه‌هایی ماندگار در دفاع مقدس خلق کرده اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: به برکت برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی اجلاسیه ۱۴۰۰ شهید ارتشی در شهریور سال ۹۸ در اراک برگزار شد که در کنار این اجلاسیه اقدامات ماندگاری برای گرامیداشت یاد و خاطر شهدای ارتشی در استان نیز انجام شد.

وی گفت: یاد و خاطره شهید والامقام «قاسم جلیلوند» که از بزرگمردان و فرماندهان شایسته و ولایتمدار ارتش انقلابی در استان بود را گرامی می‌داریم؛ ایشان به حق یکی از سرمایه های ارزشمند استان مرکزی و کشور بود که در عمر خدمتی خود خدمات ارزنده و شایسته ای به ماندگار گذاشتند و امیدواریم جوانان بتوانند از این الگوی کامل، بهتر استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha