• یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400012917378
  • خبرنگار : 71496

عملیات‌های ویژه امروز ارتش عراق همراه با دست‌آوردهایی مهم

عملیات‌های ویژه امروز ارتش عراق همراه با دست‌آوردهایی مهم

دستگاه‌های امنیتی عراق امروز (یکشنبه) عملیات‌های ویژه‌ای را برای تقویت امنیت و ثبات در شهرهای مختلف این کشور از جمله پایتخت اجرا کردند که به بازداشت ده‌ها تن از چهره‌های تحت تعقیب دستگاه قضایی و کشف و مصادره مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره انجامید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، مرکز رسانه امنیتی عراق امروز در دو بیانیه اعلام کرد: یک یگان مشترک از فرماندهی عملیات بغداد بر اساس اطلاعاتی دقیق، عملیات بازرسی را در برخی مناطق موجود در حوزه مسؤولیتش اجرا کرد که به کشف و مصادره دو قبضه هفت‌تیر و مهمات مختلف و ۲۱ گلوله انجامید.

همچنین این مرکز اعلام کرد، در این عملیات چهار متهم که همراهشان مقادری مواد مخدر و کریستال بود، بازداشت شدند.

مرکز یاد شده در بیانیه خود آورد: پس از ارائه اطلاعاتی از وجود یک انبار مهمات، یک گروه مشترک از نیروهای فرماندهی عملیات دیالی برای آغاز عملیات تفتیش و بازرسی وارد روستای السواجن در منطقه هبهب شده و در این عملیات سه خمپاره کالیبر ۸۲ و یک خمپاره کالیبر ۶۰ کشف و ضبط کردند.

طبق بیانیه یاد شده، همچنین گروهی از نیروهای فرماندهی عملیات الانبار در عملیات بازرسی خود در شهرستان الکرمه در منطقه الصبیحات ۱۳ بمب دست‌ساز کشف کرده و آنها را در محل منفجر کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروی مشترکی از فرماندهی عملیات البصره، بر اساس برخی اطلاعات و با هدف تقویت امنیت و ثبات، عملیات بازرسی و پاکسازی چند منطقه واقع در حوزه مسؤولیت خود را آغاز کردند که در جریان آن ۶۶ چهره تحت تعقیب دستگاه قضایی بازداشت شده و سه قبضه تفنگ ای‌کی و یک هفت‌تیر از آنها کشف و مصادره شد.

این مرکز در پایان بیانیه خود نیز آورد: یک گروه مشترک از مقر فرماندهی عملیات مشترک در کرکوک عملیات بازرسی و پاکسازی را در منطقه واقع در حدفاصل روستای دور السد تا منطقه واقع در مقابل روستای شبنته آغاز کرد که طی ان هفت بمب دست‌ساز مختلف کشف شدند.

عراق در دسامبر ۲۰۱۷ آزادسازی تمامی مناطق خود از کنترل گروه تروریستی داعش را پس از سه سال و نیم درگیری‌های متعدد با آن اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha