• دوشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400013017831
  • خبرنگار : 50223

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد

رشد ۷۲ درصدی وصول حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویراحمد

رشد ۷۲ درصدی وصول حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وصول حقوق دولتی معادن استان در سال ۱۳۹۹ با رشد بیش از ۷۲ درصدی، برای اولین بار در تاریخ معدن کاری کهگیلویه و بویراحمد از مرز ۱۰ میلیارد ریال گذشت و به بیش از ۱۶ میلیارد ریال رسید.

"دارا فرامرزی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در سال ۱۳۹۹، بیش از ۱۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره‌برداران معادن و دارندگان مجوزهای برداشت موقت مواد معدنی وصول شده است.
وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸، بیش از ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال حقوق دولتی از معادن وصول شده بود که با پیگیری و تلاش های صورت گرفته، وصول حقوق دولتی معادن در سال ۱۳۹۹ با رشد بیش از ۷۲ درصدی، برای اولین بار در تاریخ معدن کاری استان از مرز ۱۰ میلیارد ریال گذشت و به بیش از ۱۶ میلیارد ریال رسید.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد سایر شاخص‌های معدنی استان اظهار کرد: در مجموع شاخص‌های بخش معدن استان در سال ۱۳۹۹، مثبت و امیدبخش بوده‌اند و براساس داده‌های موجود در سال ۱۳۹۹، ۱۸ فقره پروانه اکتشاف، ۲ فقره گواهی کشف با ذخیره ۳۱ هزار تن، ۶ فقره پروانه بهره برداری معدن با سرمایه گذاری ۴۹۲ میلیارد ریال، اشتغال ۱۰۶ نفر و استخراج اسمی ۵۸۰ هزار تن در استان صادر شده است که نسبت به سال ۱۳۹۸ در صدور تعداد پروانه اکتشاف، ۸۰۰ درصد، گواهی کشف، ۱۰۰ درصد و پروانه بهره برداری معدن ۲۰۰ درصد رشد داشته است.
فرامرزی با اشاره به وجود ۷۹ فقره پروانه بهره برداری معدن در استان، بیان کرد: این معادن با سرمایه گذاری بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸۲۹ نفر دارای بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی هستند و در حال حاضر ۴۵ معدن در استان فعال و در حال بهره برداری هستند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha