• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400013118420
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان:

مجلس ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای همیشه از اقتصاد کشور حذف کند

مجلس ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای همیشه از اقتصاد کشور حذف کند

ایسنا/اصفهان رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان با اعتقاد بر اینکه تنظیم بازار دستوری و دخالت در آن موجب نوسانات قیمتی کالاهای اساسی شده است، گفت: مجلس در نخستین اقدام باید ارز یارانه ای ۴۲۰۰ را برای همیشه از اقتصاد کشور حذف کند.

روح الله چلونگر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نوسانات شدید قیمت در بازار کالاهای اساسی، اظهار کرد: این موضوع دلایل مختلفی دارد که بخشی از آن به نحوه مدیریت بازار و از سوی دیگر به مطالبه نادرست مردم برمی گردد.

وی با اعتقاد بر اینکه ستاد تنظیم بازار کشور و استان باید حقایق بازار را به مردم بگوید، یادآور شد: پیش از نوروز و در ایام عید، ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که مرغ در بازار موجود است، اما همان روز اکثر مرغ فروشی های سطح شهر مرغی برای توزیع نداشتند، همچنین در مقطعی که قیمت دولتی و مصوب مرغ ۲۱ هزار و ۵۰۰ تعیین شد، مردم این محصول را با نرخ ۳۸ هزار تومان خریداری می‌کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از ایرادات اساسی تنظیم بازار کشور، دخالت در بازار است، تصریح کرد: اقتصاد نشان داده، دولت هر کجا که وارد مباحث تنظیم بازار شده، همان بازار بهم ریخته، به عنوان مثال با دخالت در بازار روغن، این محصول نایاب و گران شد، همین شرایط نیز در بازار تخم مرغ، مرغ و .... ایجاد شد، همچنین در برهه ای از زمان با دخالت ستاد تنظیم بازار، بازار سیب زمینی و پیاز برهم خورد.

وی در ادامه با ابراز این عقیده که در تجارت چیزی به نام دستور معنا ندارد و با ارائه پیشنهادی به مجلس مبنی بر این که در نخستین اقدام با یک جراحی، ارز یارانه ای ۴۲۰۰ تومانی را باید برای همیشه از اقتصاد کشور حذف کند، توضیح داد: در حالی که تولیدکنندگان مرغ با ارز یارانه ای نهاده ها را تحویل گرفتند، اما در نهایت مرغی به بازار تحویل ندادند که خسارت این عدم مدیریت به چشم مصرف کننده در بازار رفت.

وی تاکید کرد: در شرایط موجود نیازمند شفافیت اقتصادی و حذف رانت و واسطه ها هستیم، همچنین باید رویکرد ستاد تنظیم بازار تغییر کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان در خصوص صف های طولانی خرید مرغ و دیگر کالاهای اساسی، تاکید کرد: دادستان باید برای احقاق حقوق عامه به این مسئله ورود پیدا کند و با افرادی که در حوزه تنظیم بازار صحیح، کوتاهی کرده اند، برخورد شود.

وی با انتقاد از صف های طولانی خرید در شرایط کرونا، گفت: در حوزه تنظیم بازار باید به صورت شفاف به مردم اطلاع رسانی و از سوی دیگر فرهنگ‌سازی در این خصوص انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha