• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400013118681
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیر درمان تامین اجتماعی استان خبر داد:

آغاز واکسیناسیون کادر درمان در ایلام /رضایت از طرح نسخه الکترونیک در ایلام بالا است

آغاز واکسیناسیون کادر درمان در ایلام /رضایت از طرح نسخه الکترونیک در ایلام بالا است

ایسنا/ایلام مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام از آغاز واکسیناسیون کادر درمان در مقابل کرونا از امروز خبر داد.

دکتر «علی‌رضا رمضانی» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از امروز پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و سایر کادر پیراپزشکی جهت تزریق واکسن معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه سلامتی کادر درمان جهت ارایه خدمات به ببماران یک اصل مهم در پزشکی است و کادر درمان با از خودگذشتگی و ایثار کارنامه موفقی در ابام کرونا به نمایش گذاشته است، گفت: امید است با رعابت دستورات بهداشتی و پزشکی هرچه سریعتر ابن وبروس منحوس ریشه کن شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: بیمارستان شهدای زاگرس در موج اول شیوع بیماری با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا به بستری بیماران قلبی اختصاص یافت و  در موج دوم شیوع ویروس تصمیم‌ها بر انتقال بیماران کرونایی به بیمارستان زاگرس بود اما در بررسی‌ها صورت گرفته توسط ستاد کرونا، مصلحت بر جابجایی کامل بخش قلبی و داخلی بیمارستان مصطفی  به بیمارستان زاگرس و اختصاصی شدن بیمارستان مصطفی به بیماران کرونایی به دلیل مجهز بودن به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و تخت‌های بستری بیشتر بود.

رمضانی  با بیان اینکه به مدت ۴ ماه بیمارستان شهدای زاگرس سانتر بیماران قلبی و داخلی در استان بوده است، تصریح کرد:  بیمارستان شهدای زاگرس با ۳۲ تخت بستری، ۴ تخت Icu و بدون تخت ccu، شروع به فعالیت درمانی کرد که در موج دوم و سوم شیوع ویروس کرونا تعداد تخت‌های بستری به ۶۴ تخت، تخت‌های ویژه Icu و ccu تا ۲۲ تخت افزایش پیدا کرد که پس از فروکش کردن بیماری کرونا، بخش قلب و داخلی مجدد به بیمارستان مصطفی خمینی منتقل شد.

وی اضافه کرد: در موج چهارم کرونا این بیمارستان آمادگی دارد تا خدمات درمانی را به دانشگاه علوم پزشکی و بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه کند.

رمضانی در خصوص نسخه الکترونیکی نیز گفت:این موضوع به عنوان یکی از برنامه‌های ششم توسعه و به عنوان تکلیف وزارت بهداشت و درمان تعریف شد اما اجرای آن عملی نشد و تکلیف بر عهده‌ی سازمان‌های بیمه‌ای افتاد و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ایلام از سال ۹۵ در بخش درمان مستقیم یا همان ساختمان‌های ملکی طرح حذف دفترچه ها را آغاز کردیم و خوشبختانه موفق هم بودیم. تا اینکه در سال ۹۷ نیز در مراکز قراردادی طرح نسخه‌های الکترونیکی به اجرا درآمد و در نیمه دوم اردیبهشت ماه به صورت جِد پیگیری و کنترل و نظارت بر اجرای صحیح طرح شدت گرفت.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام با تاکید بر اینکه در درمانگاه‌های تامین اجتماعی نیازی به دفترچه‌ی درمانی نیست و بیمار تنها با دادن کد ملی احراز هویت شده و می‌تواند از خدمات درمانی استفاده کند، تصریح کرد: از مزیت‌های طرح نسخه الکترونیک، تکمیل پروژه اطلاعات پزشکی به صورت الکترونیک است که در سرورها جمع و برای سرور وزارت بهداشت ارسال می‌شود، در این حالت بیمار می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز به کلیه آزمایش‌ها، داروها و.. دسترسی داشته و پزشک به راحتی می‌توانند به سوابق دارویی و پاراکلینیکی بیمار دسترسی داشته باشد.

وی با اشاره به طی شدن روند خوب طرح در استان و همراهی پزشکان و بخخصوص رئیس نظام پزشکی ایلام، ادامه داد: در ابتدای طرح با مشکلات زیرساختی و مشکل اینترنت مواجه بودیم اما به مرور که ایرادات و نواقص را از پاراکلینیک‌ها، پزشکان و داروسازها دریافت می‌کردیم و جهت رفع نواقص به سازمان جهت رفع آن ارجاع می‌دادیم.

رمضانی گفت: طرح نسخه الکترونیک در استان ایلام  در حال تکمیل شدن است و رضایت مندی از آن بالا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha