• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400013118740
  • خبرنگار : 50233

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان عنوان کرد:

پایان پایگاه‌های اورژانس کانکسی در سمنان/ تجمع‌ها عامل سیر صعودی مبتلایان

پایان پایگاه‌های اورژانس کانکسی در سمنان/ تجمع‌ها عامل سیر صعودی مبتلایان

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بستری شدن 54 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان خبر داد.

دکتر نوید دانائی در نشست خبری مجازی با خبرنگاران استان با انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی بخشی از اقشار جامعه از دستگاه‌های ذی‌ربط خواست با متخلفان این بخش برخورد کنند.

وی از برپایی تجمع‌ها به عنوان عاملی موثر در سیر صعودی مبتلایان در استان نام برد و افزود: بر اساس قوانین در حال حاضر برپایی هرگونه اجتماع در سطح استان ممنوع است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا در 6 شهرستان تحت پوشش این دانشگاه گفت:: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 23 هزار و 124 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و از 30 لغایت 31 فروردین ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 54 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند وبه این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به پنح هزار و 464 نفر رسیده است .

دکتر دانایی با اشاره به تست مثبت بسیاری از مراجعیان از طریق سرپایی گفت: 17 هزار و 660 بیمار کرونایی مناطق تحت پوشش این دانشگاه به صورت سرپایی شناسایی شدند.

حضور بر سر صحنه حوادث در سمنان به کمتر از پنج دقیقه رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به 4556 نفر رسید.
وی از توسعه قابل توجه خدمات اورژانسی در این دانشگاه خبر داد و گفت: با سامانه یک‌پارچه‌ای که اخیرا طراحی شده عملا خدمات پیش‌بیمارستانی ما سرعت بالایی گرفته است به طوری که سرعت حضور بر سر صحنه در این بخش در استان به کمتر از پنج دقیقه رسیده که عدد بسیار مناسبی است.

دکتر دانایی از توسعه خدمات اورژانس 115 به عنوان عاملی موثر در سلامت شهروندان نام برد و تصریح کرد: خوشبختانه در سال 99 اقدامات بسیار خوبی در این بخش در استان اجرایی شد که الکترونیکی کردن خدمات این بخش یکی از مهمترین آنها است.

پایان پایگاه های اورژانس کانکسی در سمنان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از پایان پایگاه های اورژانس کانکسی در مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: با آماده‌سازی و افتتاح پایگاه دهنمک عملا در حوزه این دانشگاه به عمر پایگاه های اورژانس کانکسی پایان داده شد.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر دو پایگاه اورژانس جاده‌ای در مناطق تحت پوشش دانشگاه ساخته شده افزود: با خدمات‌دهی این مراکز و از جمله مرکز راه‌اندازی شده در دهنمک سطح خدمات کیفی در منطقه ارتقا بیشتری پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha