• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400013118934
  • خبرنگار : 71565

کوهساری: مجلس از مفاد سند راهبردی ایران و چین آگاه نشد

کوهساری: مجلس از مفاد سند راهبردی ایران و چین آگاه نشد

یک عض وکمیسیون عمران مجلس با اشاره به امضای سند راهبردی همکاری میان ایران و چین، گفت: هیچ‌گاه در مورد محتوای آن صحبتی نشده و مجلس از مفاد آن آگاه نشد.

به گزارش ایسنا، غلامعلی کوهساری نماینده مردم رامیان و آزادشهر در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: هفتم فروردین ماه امسال، سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین به امضای وزرای خارجی دو کشور رسید، سندی ۲۵ ساله که هیچ‌گاه در مورد محتوای آن صحبتی نشده و مجلس از مفاد آن آگاه نشد، سندی که در پنج برنامه آینده کشور باید مدنظر قرار گرفته و موافقت نامه‌ها و قراردادهای بین دو کشور بر اساس آن منعقد خواهد شد، قطعا این سند محاسن زیادی برای کشورمان خواهد داشت و ما با انعقاد سند راهبردی با این کشور و کشورهای دیگر نظیر هند و روسیه موافقیم.

وی افزود: اما مجلس باید از محتوای این سند و سایر اسناد این چنینی آگاه باشد و شأن و جایگاه مجلس باید حفظ شود، با توجه به فرمایش امام (ره) مجلس باید در راس امور باشد، این موضوع در رابطه با مذاکرات وین نیز به همین شکل است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: از کادر درمانی و تمامی افرادی که در زمینه مقابله با ویروس کرونا زحمت می کشند تشکر و قدردانی می کنم و یاد کسانی که در این راه جان دادند را گرامی می دارم، شدت شیوع کرونا به گونه ای است که اکثر نقاط کشور در وضعیت قرمز قرار گرفته و در برخی از نقاط حتی فراتر از قرمز است و احتمال اینکه مردم چند روز در قرنطینه قرار بگیرند وجود دارد، چرا باید از ابتدای امسال تا ۱۲ فروردین مناطق قرمز و نارنجی به یکباره زرد و آبی شود و تردد به نقاط مختلف کشور آزاد و تعداد مسافرتها بیش از مدت مشابه سال قبل ‌شود ولی از روز ۱۳ فروردین همه چیز بر عکس شده تا جایی که در این روز ورود به کلیه گردش‌گاه‌ها، پارک ها و جنگل ها ممنوع ‌شود؟

نماینده مردم رامیان بیان کرد: در استان گلستان از ۷ شهرستان قرمز ،۵ شهرستان نارنجی و دو شهرستان زرد است، در روز گذشته تعداد زیادی در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

کوهساری گفت: همزمان با شدت شیوع کرونا در کشور، در ایام اسفند ماه سال گذشته سرمازدگی خسارت زیادی به کشاورزی استان گلستان وارد کرد به گونه ای که ۲۰ هزار هکتار از محصولات کشاورزی استان گلستان دچار سرمازدگی شد، در شهرستان‌های حوزه انتخابیه حدود ۸۵ میلیارد تومان به مزارع گندم و کلزا و حدود ۲۶۰ میلیارد تومان به باغات دو شهرستان در اثر سرما خسارت وارد شد. 

وی ادامه داد: هشدار می‌دهم با قیمت ۴ هزار تومان بعید است کشاورزان به دولت گندم بفروشند، قطعا قیمت پایین گندم در خوش‌بینانه‌ترین حالت سبب خواهد شد دلالان و واسطه گران خریدار گندم کشاورزان باشند، وزارت جهاد کشاورزی و دولت نسبت به خرید گندم با قیمت مناسب و مورد توافق با کشاورزان اقدام کند، تاکید می‌کنم تا مردم در آینده با مشکل تامین نان مانند روغن و مرغ مواجه نشوند.

در ادامه علی نیکزاد که اداره جلسه را بر عهده داشت، در خصوص موضوع سند راهبردی همکاری میان ایران و چین بیان کرد: سند راهبردی همکاری میان ایران و چین طبق اصل ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی اگر به قرارداد تبدیل شود حتما باید به مجلس بیاید و از نمایندگان رای بگیرد، اما اینکه برادرمان فرمودند مجلس از مفاد آن خبر ندارد، خیر اینگونه نیست، مجلس از متن سند با خبر است، درخصوص آن در هیات رییسه بحث شده است و در کارتابل الکترونیکی نمایندگان نیز قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha