• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400013118959
  • خبرنگار : 50223

دبیر ستاد انتخابات استان خبر داد

۷.۳داوطلب به ازای هر کرسی شورای اسلامی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

۷.۳داوطلب به ازای هر کرسی شورای اسلامی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد دبیر ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷،۳ داوطلب به ازای هر کرسی شورای اسلامی در شهرهای استان نامزد انتخاباتی هستند.

«فتاح محمدی» در نشست مسئولین کمیته های ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد افزود: براساس آمار اعلام شده در این رابطه نسبت به همه استان های کشور اول هستیم.

وی اظهارکرد: ۱۴۴ نفر در شهر یاسوج که بیشترین نامزد انتخابات شوراهای اسلامی هستند نام نویسی کرده اند و شهر چیتاب کمترین داوطلب را دارد.

دبیر ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در مجموع نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهری برای تصاحب ۹۶ کرسی در شهرهای استان به رقابت می پردازند.

محمدی تصریح کرد: ۱۵ درصد نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهرها ایثارگران و ۱۰ درصدهم سابقه نمایندگی شورای اسلامی را دارند.

وی ادامه داد: از مجموع کل داوطلبان مجلس شورای اسلامی در گچساران و شورای سلامی شهرها و روستاها در استان، ۶ درصد بانوان و ۹۴ درصد آنها آقایان هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد از قطعی شدن رقابت ۴۴۷۱ نفر نامزد شوراهای اسلامی روستایی و عشایر در استان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد ۹۰ درصد آنها آقایان و ۱۰ درصد بانوان هستند.

به گفته محمدی در مجموع، ۶ درصد یعنی ۲۸۴ نفر ثبت نام کنندگان نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و عشایر در استان جامعه ایثارگران هستند.

وی از استقبال خوب مردم عشایر و روستاییان عزیز و شکسته شدن رکورد ثبت نام در انتخابات شوراهای روستاها و عشایر استان اشاره و تاکید کرد: این آمار نسبت به دور گذشته در این استان افزایش ۱۳ درصدی نامزدهای شوراهای اسلامی روستاها و عشایر استان را دارد.

محمدی اظهار کرد: داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها ۱۰ درصد آنها یعنی ۴۳۶ نفر بانوان هستند که نسبت به دور قبل آن سه درصد افزایش دارد.

وی یادآور شد: از مجموع داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها ۲۰۵ نفر فرهنگی ، ۱۳۶ نفر بازنشسته، ۱۶نفر بالای ۷۵ سال سن دارند. ۸۳۹ روستا اعضای شورا سه نفری و ۲۰روستا شورای پنج نفره می باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، دبیر ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به رکورد ثبت نام و رقابت بالای داوطلبان عضویت در شوراهای روستا و عشایر استان، قطعا در ۲۸ اسنفدماه امسال با استقبال پرشور روستاییان عزیز و عشایر غیور استان مواجه خواهیم بود.

گفتنی است که در این نشست مسئولین کمیته های ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد آخرین اقدامات انجام شده در استان را براساس برنامه های زمانبندی ستاد انتخابات کشور ارائه دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha