• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400013118995
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۳۱ فروردین

آخرین اخبار مرتبط با مذاکرات برجامی و پیام‌ها در پی شهادت سردار حجازی

آخرین اخبار مرتبط با مذاکرات برجامی و پیام‌ها در پی شهادت سردار حجازی

مذاکرات برجامی و آخرین اخبار مربوط به آن و همچنین ادامه پیام های تسلیت در پی شهادت سردار حجازی، جانشین نیروی قدس سپاه از موضوعات پربازدید و پرخبر امروز سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات مربوط به آن را می توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش ایسنا، برجام و مذاکرات مربوط به آن یکی از موضوعات مهم و پرخبر امروز بود که روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" هم سخنان لیندا توماس گرینفیلد، عالی رتبه ترین مقام دولت بایدن در کنفرانس سالانه لابی صهیونیستی «جی استریت» در این رابطه را منتشر کرد.

گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل  گفته است که دولت بایدن این هدف مشترک با رژیم صهیونیستی را دارد که هیچ گاه به ایران اجازه ندهد به تسلیحات هسته ای دست پیدا کند اما قصد دارد از طریق دیپلماسی به این مقصود برسد. 

او همچنین درباره موضع دولت آمریکا در زمینه برجام(توافق هسته ای) تاکید کرده است که اگر ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته ای اش بازگردد، آماده بازگشت به توافق هستیم. همان طور که با مشارکت‌مان در مذاکرات ادامه دار وین نشان دادیم، در حال همکاری با شرکای بین‌المللی هستیم تا ببینیم آیا چنین چیزی امکان پذیر هست یا نه. 

این در حالیست که بر اساس اخبار درز شده که رسانه‌های صهیونیستی آن‌ها را منتشر کرده اند، اعضای کابینه اسرائیل از مذاکرات وین و تصمیم واشنگتن برای بازگشت به برجام و برداشتن کامل تحریم های ایران ابراز نگرانی شدید کرده‌اند زیرا این مساله به آزادی عمل رژیم صهیونیستی آسیب می رساند.

در همین ارتباط بیش از ۲۰۰۰ مسئول نظامی اسرائیلی بازنشسته، نامه‌ای به دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ارسال کرده‌اند و نسبت به بازگشت واشنگتن به برجام هشدار داده‌اند.

این مسئولان اسرائیلی تاکید کردند که اقدامات دولت بایدن آن ها را نگران کرده است و برخی از کشورهای اروپایی نیز با نادیده گرفتن نگرانی کشورهایی که ایران آن ها را تهدید می کند، بایدن‌ را به بازگشت به برجام تشویق می کنند.

در ادامه اخبار مربوط به برجام، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره روند مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین که آمریکا نیز به صورت غیرمستقیم در آن حضور دارد به بررسی اظهارات مقامات هر یک از طرف‌ها در روزهای اخیر پرداخت و مدعی شد که ایران و آمریکا در حال حرکت به سمت طرحی برای برداشتن گام های همزمان و متوالی برای بازگشت به برجام هستند.

یک مسئول آمریکایی هم که خواسته است نامش فاش نشود، تاکید کرده است : مذاکرات وین ادامه دارد و تهران و واشنگتن یک هدف مشترک را مشخص کردند و آن پایبندی متقابل به برجام است. گرچه مذاکرات موجود غیرمستقیم است اما فراگیر و بررسی شده است.ما با هیأت‌های موجود تبادل نظر داشتیم و تا کنون کارشکنی صورت نگرفته است اما پیش‌بینی نمی شود که این روند آسان یا سریع باشد.

وی خاطرنشان کرد: هیات ها احتمالا برای انجام مشورت این هفته به پایتخت های خود بازخواهند گشت.

همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای از مذاکره ایران و آژانس در وین و در سطح کارشناسان درباره ذرات اورانیوم کشف شده خبر داد که قرار بود اوایل ماه آوریل در ایران برگزار شود.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

طولانی شدن مذاکرات وین به نفع معیشت و اقتصاد کشور نیست

مذاکرات برجامی در "خط شروع"

مذاکرات وین کامل و متفکرانه بوده است/ انتظار روندی آسان یا سریع نداشتیم

توضیح نماینده روسیه درباره جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام

دیپلماسی تنها راه رسیدگی به تنش‌ها میان ایران و آمریکاست

دولت از احیای برجام انگیزه انتخاباتی جز افزایش مشارکت ندارد

نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۶:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود

***

به گزارش ایسنا، ادامه پیام های تسلیت در پی شهادت سردار سید محمد حجازی، جانشین فقید نیروی قدس سپاه پاسداران از دیگر موضوعات پرخبر امروز بود.

شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در پیام تسلیتی تاکید کرد که  برادر و دوست مجاهد، سردار حجازی، عمر خود را صرف دفاع از اسلام و یاری مستضعفان کرد.

امیر سرتیپ صباحی فرد هم به نمایندگی از آحاد کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این ضایعه را تسلیت گفت و افزود: سردار حجازی عمر با برکت خود را در راه اعتلای وطن و دفاع از میهن اسلامی گذراند و پاداش مجاهدت مخلصانه و شجاعانه اش این بود که روح پر تمنای این فرمانده دلسوز و ولایتمدار به همرزمان شهیدش از جمله شهید سلیمانی عزیزمان بپیوندد.

همچنین دریادار تنگسیری، ‌فرمانده نیروی دریایی سپاه، سردار حجازی( رضوان الله تعالی علیه) را فرمانده ای خوشنام،  بصیر، مخلص و با مجاهدت در طول تاریخ نظام مقدس جمهوری  اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف خواند که مجاهدت‌های الهام‌بخش و ماندگار او می‌تواند راهنمای روشنی برای مسیر آینده پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان ولایتمدار و بصیر میهن اسلامی برای پیش‌برندگی متعالی ایران و ایرانی به سوی قله‌های افتخار آمیز  و رفعت جهانی قرار گیرد.

در صحن علنی جلسه امروز مجلس شورای اسلامی هم علی نیکزاد،‌ نایب رییس مجلس  پیام تسلیت نمایندگان مجلس برای شهادت سردار سیدمحمدحسین حجازی قرائت کرد.

سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار طلایی نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع هم در پیام های جداگانه فقدان این سردار با اخلاص را به ملت ایران تسلیت گفتند.

در پی انتصاب سردار محمد رضا فلاح زاده به عنوان جانشین جدید فرمانده نیروی قدس سپاه، نیز ایرج مسجدی،‌ سفیر ایران در عراق در پیامی خطاب به وی تصریح کرد: انتصاب شما در جایگزینی سردار معزز والامقام شهید سید محمد حجازی موجب تداوم این مسیر خدمت گذاری و سربازی در تحت زعامت رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی خواهد بود  .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha