• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۲:۳۶
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1400013119229
  • خبرنگار : 71576

نخستین باخت گرگان در لیگ بسکتبال سنگین بود/ مهرام پیروز بازی دوم فینال

نخستین باخت گرگان در لیگ بسکتبال سنگین بود/ مهرام پیروز بازی دوم فینال

تیم بسکتبال مهرام تهران در دومین بازی فینال لیگ برتر، مقابل تیم شهرداری گرگان به پیروزی دست یافت.

به گزارش ایسنا، امشب (سه‌شنبه) ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ دومین بازی فینال لیگ برتر بسکتبال مردان ایران میان دو تیم مهرام تهران و ‌شهرداری گرگان برگزار شد که در پایان، شاگردان آرزومندی با نتیجه ۱۰۱ - ۷۸ به برتری رسیدند تا ضمن ثبت نخستین شکست گرگان در این فصل، دو تیم در سری فینال یک بر یک مساوی شوند.

با تصمیم مهران شاهین‌طبع به عنوان سرمربی شهرداری، پری پتی، مایک رستم‌پور، محمد جمشیدی، آلاده آمینو و نوید رضایی‌فر ترکیب ابتدایی گرگان در این بازی را تشکیل ‌دادند.

علی آرزومندی نیز مهرام تهران را با ترکیب ابتدایی سامرز، مالک ترنت، حامد حسین‌زاده، مهدی کامرانی و کاپیتان صمد نیکخواه بهرامی به زمین فرستاد تا تقابل دوم دو تیم در فینال این فصل لیگ آغاز شود.

با شروع بازی برخلاف دیدار قبل دو تیم مهرام ‌اجازه نداد که شهرداری گرگان نبض بازی را در اختیار بگیرد و به صورت پایاپای تا امتیاز ۱۰ با حریف پیش رفت. از اواسط این کوارتر هم این ‌مهرام بود که با درخشش صمد نیکخواه بهرامی و ترنت ۱۷ - ۱۰ پیش افتاد. در حالی که با پرتاب سه امتیازی ترنت تیم مهرام ۲۰ - ۱۰ پیشی گرفت، شاهین‌طبع وادار به تقاضای وقت استراحت شد. این‌ کوارتر در نهایت ۳۵ - ۲۰ به سود مهرام تمام شد.

در کوارتر دوم‌ نیز این تیم‌ مهرام‌ بود که عملکرد خوبی در دفاع و حمله داشت تا پرتاب‌های سه امتیازی کامرانی و زنگنه اختلاف را به ۲۱ امتیاز افزایش دهد. شهرداری گرگان در حالی که نتیجه ۴۳ - ۲۲ به سود مهرام بود، تقاضای وقت استراحت کرد. مهرام در حالی که ۵۱ - ۳۱ پیش بود، سه دقیقه و ۴۳ ثانیه مانده به پایان این کوارتر تقاضای وقت استراحت کرد. مهرام با برتری ۲۵ - ۱۶ در این‌ کوارتر، ۶۰ - ۳۶ برنده نیمه ‌نخست بازی شد. 

با شروع نیمه‌ دوم بازی، شهرداری گرگان با عملکرد خوب در دفاع و کسب ۶ امتیاز متوالی اختلاف را به ۱۸ امتیاز کاهش داد تا آرزومندی وادار به تقاضای وقت استراحت شود. در حالی که گرگانی‌ها موفق شدند ۱۶ - ۲۱ برنده کوارتر سوم بازی شوند، این تیم‌ مهرام بود که تا پایان کوارتر سوم ۷۶ - ۵۷ از حریف پیش بود. 

پس از آن که در اواسط کوارتر چهارم مهرام با پرتاب زنگنه و کسب امتیاز ۸۴ بار دیگر اختلاف را به ۲۰ امتیاز افزایش داد، شاهین‌طبع برای گرگانی‌ها وقت استرحت گرفت. اختلاف ۲۰ امتیاز دو تیم در حالی تا دو دقیقه مانده به ‌پایان بازی ادامه داشت که‌ مهرام ۹۱ - ۷۱ از حریف پیش بود. این دیدار با نتیجه ۱۰۱ - ۷۸ به سود مهرام‌ پایان‌ یافت تا شاگردان آرزومندی باخت در بازی نخست را جبران کنند. مهرام ۲۵ - ۲۱ برنده کوارتر چهارم شد.

در این دیدار مایک رستم‌پور از شهرداری گرگان و حامد حسین‌زاده از مهرام، پنج خطایی شده و از زمین بیرون رفتند.

مرحله فینال لیگ برتر بسکتبال به صورت سه برد از پنج مسابقه برگزار می‌شود و هر تیمی که سه برد را مقابل حریفش کسب کند، قهرمان این فصل لیگ خواهد شد. 

نتایج بازی‌های دو تیم در سری فینال به شرح زیر است:
بازی اول) شهرداری گرگان ۸۴ - ۷۲ مهرام تهران
بازی دوم) مهرام تهران ۱۰۱ - ۷۸ شهرداری گرگان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha