• چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400020100221
  • خبرنگار : 30054

برگزاری اولین دوره مدیریت عالی یک‌ساله (MBA) گرایش رستوران‌داری توسط دانشگاه تهران

برگزاری اولین دوره مدیریت عالی یک‌ساله (MBA) گرایش رستوران‌داری توسط دانشگاه تهران

صنعت رستوران‌داری (موسوم به F&B یا Food & Beverage) یکی از صنایع اساسی و تأثیرگذار جهان است که در سال ۲۰۲۰ درآمدی بالغ بر ۶ تریلیون دلار داشته و پیش‌بینی می‌شود که بر اثر ظهور پاندمی کرونا تغییراتی بنیادین و رشدی چشم‌گیر داشته باشد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، این صنعت به‌طور مستقیم زیرشاخه صنعت ریتیل (فروشگاه‌داری یا خرده‌فروشی) قرار گرفته و فروش این محصولات به مصرف‌کننده نهایی به‌طور معمول توسط فروشگاه‌های حقیقی مانند رستوران، کافی‌شاپ، فست فود و غیره انجام می‌گیرد. البته در دهه اخیر فروش تلفنی و آنلاین در این صنعت رشد فزاینده‌ای داشته که پاندمی کرونا نیز سرعت این رشد را چند برابر نموده است.

لذا برای مدیریت صحیح کسب‌وکارهای مربوطه، باید مدیریت این کانال‌های فروش به‌عنوان نقطه تماس با مشتری نهایی به بهترین نحو ممکن انجام شود، که این مهم نیز در سال‌های اخیر و پیرو پیشرفت همه‌جانبه فن‌آوری و تغییر در رفتار مصرف‌کننده تحولات شگرفی را در بر داشته است.

در نتیجه، مدیران و سرمایه‌گذاران این صنعت نه تنها باید خود را به دانش تخصصی و به‌روز تجهیز کنند، بلکه باید بتوانند این دانش را به مهارت و توانایی تبدیل نموده و با به‌کار بستن راهکارهای استراتژیک، تاکتیک‌های مؤثر و تصمیمات کاربردی مسیر را برای رقابت و رشد کسب‌وکار خویش در بازار هدف هموار نمایند.

صنعت رستوران‌داری در ایران نیز طی سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای داشته، که نتیجه آن ظهور برندها و رستوران‌های موفق و افزایش میزان انتخاب برای مصرف‌کنندگان می‌باشد.

با توجه به بالا رفتن توقعات مشتریان و نیاز روزافزون این صنعت به افزایش بهره‌وری عملیاتی و الگوبرداری از تجربیات موفق، ضرورت یک دوره تخصصی مطابق با استانداردهای آموزشی جهانی برای مدیران این صنعت به شدت احساس می‌شود.

در این راستا، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با همکاری اساتید برجسته و متخصص صنعت ریتیل و رستوران‌داری، برای اولین بار در ایران اقدام به طراحی و برگزاری دوره MBA تخصصی این صنعت، تحت عنوان مدیریت پیشرفته رستوران‌داری نموده است.

این دوره به‌عنوان یک گرایش اصلی در دوره تخصصی مدیریت ریتیل و فروشگاه‌داری (MBA Retail Management) که معتبرترین دوره آموزشی صنعت ریتیل در کشور می‌باشد برگزار می‌شود، و کلیه مدیران و صاحبان رستوران و کافی‌شاپ‌ها، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه جزو مخاطبان این دوره تخصصی محسوب می‌گردند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره‌ها، می توانید به وب‌سایت مرکز آموزش‌های کاربردی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران www.PostMBA.org مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha