• چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1400020100392
  • خبرنگار : 71452

در یک طرح پژوهشی بررسی شد

پیامدهای انتقال سازمان‌های عمومی به نواحی فرسوده

پیامدهای انتقال سازمان‌های عمومی به نواحی فرسوده

طرح پژوهشی «بررسی اثرات و پیامدهای انتقال سازمان‌های عمومی به نواحی فرسوده به مثابه پروژه‌ محرک توسعه» توسط مرکز ارزیابی تأثیرات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی و با حمایت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران انجام شد.

به گزارش ایسنا، این طرح پژوهشی با بهره‌گیری از رویکرد ارزیابی تأثیرات اجتماعی و با هدف برآورد پیامدهای ناشی از انتقال سازمان‌های عمومی به بافت فرسوده شهر تهران به مثابه پروژه محرک توسعه، با استفاده از روش‌های اسنادی و میدانی نخست به گردآوری داده‌ها و اطلاعات پرداخته و در نهایت با بهره‌گیری از فنون متفاوت همچون سناریونویسی و مطالعات تطبیقی، برآوردی از متغیرها و ذی‌نفعان تحت تأثیر ارائه کرده است.

این پروژه علاوه بر مرور پژوهش‌های انجام شده و مرتبط با موضوع، برخی از طرح‌های شهری داخلی و خارجی مرتبط را نیز مورد بررسی قرار داده است. گفتگو با مدیران شهری، مسئولان مرتبط، نخبگان و فعالان محلی، بخشی از جامعه آماری این پژوهش بود که با بهره ‌گیری از نمونه‌گیری هدفمند و تا رسیدن به اشباع نظری این گفتگوها ادامه یافت. در نهایت پیامدهایی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، کالبدی، اقتصادی و محیط زیستی بیان و تلاش شد در قالب نظام کاربست، نظامی از نهادها و سازمان‌هایی که باید در مدیریت پیامدها نقش ایفا کنند، ارائه شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی، دکتر هادی برغمدی، مدیر مرکز ارزیابی تأثیرات اجتماعی پژوهشگاه و مدیر طرح درباره اهمیت اجرای این طرح گفت: نتایج این پژوهش نشان از آن دارد که انتقال سازمان‌های عمومی به بافت فرسوده به تنهایی نمی‌تواند موجب ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان شود و این اقدام نیازمند انجام فعالیت‌هایی همزمان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد تا بتواند نتایج مثبت بیشتری را به همراه داشته باشد. در این بین توجه به برقراری ارتباط بین سازمان‌ها و بافت پیرامون خود و بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی این مجموعه ها توسط جامعه اطراف پروژه نیز از نکات مهم و قابل تأمل در این طرح بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha