• چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400020100470
  • خبرنگار : 50163

امام‌ جمعه آب‌بر:

روزه حقیقی موجب رشد و تعالی انسان ‌می‌شود

روزه حقیقی موجب رشد و تعالی انسان ‌می‌شود

ایسنا/زنجان امام ‌جمعه آب‌بر گفت: روزه حقیقی موجب رشد و تعالی انسان ‌می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری ظهر امروز (اول اردیبهشت‌ماه) در منبر مجازی که به مناسبت ماه رمضان برگزار شد، با بیان اینکه روزه‌داران در ماه رمضان چهار درخواست اساسی از خداوند متعال دارند که این درخواست‌ها در دعای روز اول این ماه نیز مورد تاکید است، اظهار کرد: این درخواست‌ها شامل قرار گرفتن انسان در زمره روزه‌داران واقعی، عبادت‌کنندگان حقیقی، بیداری از خواب غفلت و آمرزش گناهان است.

وی با تاکید بر این مطلب که روزه‌داری و سایر عبادات باید به خاطر خدا و جلب رضایت خالق باشد، ادامه داد: آداب و شرایط روزه باید حتماً مراعات شود. همچنین باید در نظر داشت روزه‌داری نباید به شکلی باشد که تنها دهان‌مان بسته و شکم‌مان گرسنه باشد.

منصوری با تاکید بر اینکه امام صادق (ع) می‌فرمایند: غیر از روزه شکم باید سایر اعضا و جوارح انسان نیز روزه باشد، اضافه کرد: از جمله کارهایی که می‌توان برای تحقق این امر در نظر داشت، مراعات موضوع محرم و نامحرم، پرهیز از شنیدن غیبت و افترا، پرهیز از دروغ‌گویی و پرهیز از تهمت زدن به دیگران است.

امام جمعه آب‌بر با یادآوری این مطلب که روزه حقیقی موجب رشد و تعالی انسان و نزدیک شدن به خدا می‌شود، گفت: روزه و عبادت حقیقی انسان را از آلوده شدن به گناه و معصیت باز می‌دارد.

این مسئول با بیان اینکه عبادت خاضعانه و با خشوع یکی از درخواست‌های روزه‌داران از درگاه خداوند متعال در ماه پر خیر و برکت رمضان است، یادآور شد: عبادت حقیقی به درگاه خدا سبب می‌شود انسان به جز خداوند متعال، دل نبندد.

منصوری با یادآوری این مطلب که غفلت‌زدایی نیز از دیگر درخواست‌های روزه‌داران از خداوند سبحان در ماه رمضان است، افزود: سرمنشا بسیاری از گناهان و انحرافات انسان، غفلت است و منظور از غفلت نیز غفلت از حضور و ناظر بودن خداوند بر اعمال و رفتار ما در همه مکان‌ها و زمان‌ها است.

امام جمعه آب‌بر با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی خلقت عبادت پروردگار متعال است، تاکید کرد: غفلت از عالم آخرت، غفلت از مرگ، غفلت از ارزش‌های دینی و دشمن قسم خورده یعنی شیطان باعث می‌شود انسان دچار انحراف شود.

منصوری با پرداختن به این مسئله که طلب آمرزش از دیگر خواسته‌ روزه‌داران از خداوند متعال در ماه رمضان است، بیان کرد: رمضان ماه آمرزش گناهان است. اگر کسی در اثر جهالت و غفلت دچار گناه شده، باید توبه حقیقی کرده و از درگاه خداوند متعال درخواست غفران و مغفرت کند و خداوند نیز درخواست او را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر از فیوضات ماه رمضان محروم شویم، جزو زیان‌کاران خواهیم بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند به همه مسلمانان توفیق عنایت کند که در این ماه جزو بندگان آمرزیده شده باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha