• چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1400020100645
  • خبرنگار : 71060

از سوی انجمن فیزیک و از سال 1400 اهداء می‌شود

"جایزه‌ صمیمی" برای پژوهش‌های برتر در حوزه نجوم و اخترفیزیک

"جایزه‌ صمیمی" برای پژوهش‌های برتر در حوزه نجوم و اخترفیزیک

انجمن فیزیک ایران قصد دارد به یاد و خاطره‌ی استاد صمیمی، جایزه‌ ای را به کارهای پژوهشی شاخص در مقاطع تحصیلات تکمیلی (دکتری و کارشناسی ارشد) در حوزه نجوم و اخترفیزیک، پرتوهای کیهانی، و کیهان شناسی اعطا کند.

به گزارش ایسنا، جلال صمیمی (۱۳۱۹-۱۳۹۹ خورشیدی) استادِ برجسته‌ی اخترفیزیک ایران، عضو هیات علمی دانشگاه‌های مشهد و صنعتی شریف، و فارغ التحصیل دوره دکتری دانشگاه اکلاهاما و  از  پیشگامان  پژوهش های پرتوهای کیهانی و اخترفیزیک انرژی های بالا در ایران بوده است. فعالیت‌های پژوهشی دکتر صمیمی با همکاران بین‌المللی، ملی و دانشجویانش در حوزه پرتوهای گاما، منابع پرانرژی پرتوهای کیهانی  در زمره  فعالیت‌های درخشان پژوهشی دهه‌های گذشته فیزیک ایران است. از جمله وی  و همکارانش در سال ۱۳۵۸ خورشیدی موفق به کشف یکی از اولین کاندیداهای سیاهچاله‌ی  GX 339-4   در کهکشان راه شیری شدند.

انجمن فیزیک درباره شرایط شرکت و نحوه انتخاب در این رویداد اعلام کرده است:

این جایزه به فعالیت های پژوهشی برجسته‌ای که  در داخل کشور و در حوزه های نجوم و اخترفیزیک، پرتوهای کیهانی، و کیهان شناسی انجام شده باشد اعطا می‌شود.  یک جایره برای فعالیت پژوهشی  در  مقطع کارشناسی ارشد و یک جایزه برای فعالیت پژوهشی  درمقطع دکتری اهدا می‌شود و در زمان درخواست نباید بیش از دو سال از زمان فارغ‌التحصیلی متقاضیان گذشته باشد.

همچنین متقاضیان لازم است که  درخواست های خود را به همراه  شرح حال علمی خود،‌  شامل گزارشی از فعالیتهای پژوهشی  به همراه دو توصیه‌نامه‌  که یکی از آن‌ها از سوی استاد راهنما نوشته شده است را  حداکثر تا ۳۰ تیرماه طبق جدول زمان‌بندی و فرمت مشخص شده به کمیته داوری به نشانی samimi@psi.ir ارسال کنند.

کمیته داوری که توسط انجمن فیزیک ایران مشخص شده است، تمامی درخواست های رسیده را بررسی خواهد کرد و افراد برگزیده را انتخاب و معرفی می‌کند.

درباره مبلغ و تعداد جایزه‌های این رویداد نیز اعلام شده است:

جایزه شامل «10 میلیون تومان وجه نقد»  (که میان دو برنده از دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با ارزش ریالی برابر تقسیم خواهد شد)  یکسال عضویت انجمن، حق‌شرکت در یکی از کنفرانس‌های انجمن، و یک لوح به همراه گواهی انجمن است که در گردهمایی سالانه انجمن فیزیک ایران اهدا خواهد شد. در صورتیکه در هر بخش متقاضیان خیلی نزدیک به هم باشند، جایزه آن بخش می‌تواند میان دو نفر به اشتراک گذاشته شود.

درباره زمان اهداء جایزه نیز عنوان شده است:

جایزه در گردهمایی سراسری فیزیک انجمن در دی ماه اهداء می‌شود و  به برندگان جایزه در برنامه‌ی گردهمایی سراسری حداقل 10 دقیقه فرصت برای ارایه کار پژوهشی داده می شود.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی صفحه جایزه در وب‌گاه انجمن به آدرس http://www.psi.ir/f/samimi
مراجعه کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha