• چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400020100739
  • خبرنگار : 71516

وکلای دفاع بازداشت‌شدگان در اردن: تعاملات‌ محبوسان با شاهزاده حمزه علیه امنیت نبود

وکلای دفاع بازداشت‌شدگان در اردن: تعاملات‌ محبوسان با شاهزاده حمزه علیه امنیت نبود

هیئت دفاع از تعدادی از بازداشت‌شدگان اردنی در پرونده معروف به "فتنه" در بیانیه جدیدی اعلام کرد که تمام صحبت‌ها، اقدامات و روابط بازداشت‌شدگان با شاهزاده حمزه بن حسین از چارچوب اجتماعی خارج نشده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این بیانیه از سوی محمد المجالی، رئیس هیئت دفاع از پنج تن از بازداشت شدگان بعد از دیدار این هیئت با آن‌ها در یکی از زندان‌های اردن و اطمینان یافتن از وضعیت سلامتی‌شان صادر شد.

در این بیانیه آمده است: گزارش‌های بازداشت شدگان نشان داد که تمام صحبت‌ها، اقدامات، برخوردها و روابطشان با شاهزاده حمزه بن حسین، ولیعهد سابق اردن از چارچوب اجتماعی و دوستی و تعارف خارج نشده است و هیچ کدام از آن‌ها لطمه‌ای به امنیت داخلی و خارجی کشور یا ثبات آن یا یکی از ارکان قانون اساسی نزده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: وضعیت سلامتی پنج بازداشتی مذکور خوب است. این پنج نفر صخر الفایز، مصطفی ابوعنیز، فراس العکور، حتمل السرحان و فؤاد الربابعه هستند. برخی از آن‌ها به صورت منظم درحال معالجه هستند و به شکل قابل قبول به سلامتی‌شان توجه می‌شود.

در این بیانیه آمده است: یکی از بازداشت شدگان به کرونا مبتلا و به یکی از بیمارستان‌ها منتقل شده است اما حالش بسیار خوب است.

به گفته منابع خانواده باسم عوض الله، رئیس پیشین دفتر پادشاهی اردن و یکی از مهم‌ترین متهمان در پرونده فتنه با قاضی محمد العفیف، رئیس سابق دادگاه امنیت ملی در مرحله تحقیقات در سطح دادستانی قراردادی را امضا کرده بودند.

دادستان کل دادگاه امنیت اردن سه‌شنبه از پایان تحقیقات در سطح دادستانی خبر داد.

حازم المجالی، دادستان کل دادگاه امنیت اردن اعلام کرد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهند عاملان در کودتای نافرجام چه نقش‌هایی داشته‌اند و رخدادهای مختلفی در جریان بوده که تهدیدی صریح علیه امنیت و ثبات کشور بوده‌اند. دادستانی کل کشور بر تکمیل مراحل نهایی تحقیقات و انجام مراتب حقوقی برای ارجاع پرونده به دادگاه امنیت ملی تاکید دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha