• جمعه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400020301571
  • خبرنگار : 50220

فرماندار اردکان خواستار شد؛

رعایت شأن و منزلت مردم اردکان در تأمین آب شرب

 رعایت شأن و منزلت مردم اردکان در تأمین آب شرب

ایسنا/یزد سرپرست فرمانداری اردکان در نشستی فوق‌العاده که با حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد برگزار شد، بر لزوم رعایت شأن و منزلت مردم اردکان در تأمین آب تاکید کرد.

«مصطفی پوردهقان‌اردکان» روز گذشته در این نشست با تأکید بر لزوم رعایت شأن و منزلت مردم اردکان در تأمین آب گفت: به‌ ناچار و برای تأمین آب سالم و شیرین، ۳۷ ایستگاه برداشت آب ساخته شده که تعدادی از آن‌ها مستقیماً به شبکه انتقالی متصل‌ هستند و با استفاده از اعتبارات استانی و شهرستانی درصدد اتصال مستقیم تمام این ایستگاه‌ها به شبکه آب انتقالی از طریق ایجاد ۴۰ کیلومتر لوله‌کشی جدید تا پیش از فصل تابستان هستیم.

وی با تشریح وضعیت کمی و کیفی آب شهرستان، وابستگی شدید به آب انتقالی را از مهم‌ترین مسائل در این حوزه عنوان کرد و گفت: نیاز شهرستان اردکان در اوج مصرف، ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است که بخش عمده آن با توجه به فقر منابع آبی داخلی، از آب انتقالی تأمین می‌شود.

سرپرست فرمانداری اردکان همچنین انتقال آب خلیج‌فارس به اردکان را یک ابرطرح ملی توصیف و اظهار امیدواری کرد که بخشی از این آب با اولویت به تأمین نیازهای شرب شهرستان اختصاص یابد.

این مسئول با بیان این‌ که با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی، مجوز حفر هشت حلقه چاه در شهرستان اخذ شده، از افزایش ظرفیت آب شهرستان به میزان ۱۳۰ تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه از منابع آب داخلی در آینده خبر داد.

پوردهقان‌اردکان تعویض شبکه‌های فرسوده توزیع آب شهری را عامل مهمی در کاهش هدررفت آب عنوان کرد و گفت: سالیانه باید حداقل ۱۰ درصد از شبکه‌ها نوسازی و بهسازی شوند.

وی همچنین در خصوص آب شرب پایدار موردنیاز روستاهای بخش‌های سه‌گانه به‌خصوص در تابستان گفت: تأمین آب باکیفیت و کمیت و ارائه راهکار اساسی، انتظار شهرستان از شرکت آب و فاضلاب استان است و مدیریت شهرستان با بسیج تمام امکانات آماده همکاری در این زمینه است.

پوردهقان‌اردکان در پایان بر لزوم فرهنگ‌سازی در بین مردم، صنایع، کشاورزان و کلیه بهره‌برداران به‌ویژه در دوره اوج مصرف تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha