• یکشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400020502630
  • منبع : نمایندگی ایلام

گزارش ایسنا، از شصت و هفتمین جلسه ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ایلام ۵۸ درصد است

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ایلام   ۵۸  درصد است

ایسنا/ایلام در شصت و هفتمین جلسه ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا، درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در استان ایلام ۵۸ درصد اعلام و تاکید شد یکی از چالش‌های اساسی در مدیریت کرونا برگزاری مراسم‌های ترحیم با جمعیت بسیار بالا است.

دکتر «محمد کریمیان» رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در شصت و هفتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با گرامیداشت هفته سلامت، به جایگاه مهم و والای سلامت مردم به‌عنوان اصلی‌ترین اولویت و هدف دانشگاه علوم پزشکی اشاره و اظهار کرد: همکاران ما در تمامی حوزه‌های دانشگاه تلاش خود را برای اعتلای حوزه بهداشت و درمان و حفظ سلامت مردم به کار بسته‌اند که مبارزه با بیماری کرونا در طول یک‌سال اخیر نمونه بارز این خدمت‌گذاری و احساس مسئولیت در قبال سلامت جامعه است.

وی گفت: با توجه به وقوع پیک چهارم در استان ایلام لازم است که همه ما برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری و حفظ سلامت خود، خانواده، اطرافیان و هم استانی‌هایمان پروتکل‌های بهداشتی را بیش‌از پیش رعایت کنیم تا شاهد اوج‌گیری دوباره کرونا نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تصریح کرد:خوشبختانه با اهتمام و مسئولیت‌پذیری بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک دستگاه سی‌تی‌اسکن پرتابل در بیمارستان شهدای دهلران استقرار یافته که تا تامین دستگاه سی‌تی‌اسکن اصلی و استقرار آن، این دستگاه تشخیصی به مردم شریف این دیار خدمت‌رسانی خواهد کرد.

کریمیان ادامه داد: رایزنی‌هایی که با مسئولان محترم وزارت بهداشت در جهت اختصاص دستگاه اکسیژن‌ساز به بیمارستان شهدای دهلران داشته‌ام، خوشبختانه موافقت اختصاص این دستگاه اخذ شد و در حال ارسال به استان است و به‌محض ورود قطعا در مدار خدمت‌رسانی به مردم شریف این شهرستان قرار خواهد گرفت.

وی گفت:  در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد34792نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد 724نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 264بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد 31841مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته‌اند، گفت: شهرستان‌های ایلام، آبدانان، دهلران، دره‌شهر، بدره، مهران، ایوان و چوار به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند و شهرستان سیروان وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ملکشاهی و هلیلان نیز دارای وضعیت زرد هستند.

کریمیان گفت: در استان ایلام به‌لحاظ روند کلی ویروس کرونا در اسفند 1399 تعداد 15931 مورد نمونه‌گیری توسط همکاران ما از افراد مشکوک به کرونا گرفته‌شده که از این رقم تعداد 1379 نفر نتیجه نمونه‌گیری آنان مثبت بوده و تعداد 273 نفر نیز به دلیل بدحال بودن در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: در فروردین‌ 1400 نیز با توجه به وقوع پیک چهارم کرونا تعداد 26432 مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه‌گیری شده که از این رقم تعداد6929 مورد نتیجه نمونه‌گیری مثبت اعلام‌شده و تعداد 1383 نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری‌شده و متأسفانه 45 نفر از هم استانی‌هایمان بواسطه این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تعداد 100 هزار و 374 مورد نمونه‌گیری از افراد مشکوک به کرونا انجام‌شده که تعداد 26 هزار و 432  مورد از آن فقط مربوط به فروردین‌ماه 1400 بوده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا در استان تعداد 9 هزار و 19  نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که تعداد 1383 نفر از آنان فقط مربوط به فروردین‌ماه 1400 بوده و همچنین از ابتدای شیوع کرونا تعداد 32359 نفر در استان به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این آمار تعداد 6929 مورد مربوط به فروردین‌ماه 1400 بوده‌است.

دکتر «جمیل صادقی‌فر» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در رابطه با وضعیت ابتلای شاغلین در سطح استان گفت: از ابتدای فروردین تا ۴اریبهشت ماه تعداد 456 به کرونا مبتلا شده اند که ازاین رقم 393نفر از کارکنان ادارات، بانک‌ها و شرکت ها بوده و تعداد 25نفر در بخش بهداشت و 36نفر در بخش درمان هستند.

صادقی‌فر درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در استان را ۵۸ درصد اعلام کرد و گفت: آمار ۲۸درصدی که قبلا اعلام شده واقعی نیست.

وی مراسم‌های ترحیم با جمعیت‌های بسیار بالا را یکی از چالش‌های موجود در مدیریت کرونا عنوان و ابراز امیدواری کرد با مراقبت فرمانداران این چالش حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha