• یکشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400020503099
  • خبرنگار : 71516

رسانه‌های صهیونیستی: تنش‌ها در قدس احتمالا جهان اسلام را به خیزش درآورد

رسانه‌های صهیونیستی: تنش‌ها در قدس احتمالا جهان اسلام را به خیزش درآورد

محافل و مسؤولان رژیم صهیونیستی در این مساله اتفاق نظر دارند که دلیل شلیک راکت‌ها از غزه به اراضی اشغالی تجاوزات پلیس این رژیم و شهرک‌نشینان به فلسطینی‌های ساکن قدس است و تحلیلگران نظامی هشدار می‌دهند که تنش در قدس احتمالا به تنش و خیزش در جهان عربی منجر شود.

به گزارش ایسنا، امیر بوحبوط، تحلیلگر نظامی سایت واللا به نقل از منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تنش امنیتی در کرانه باختری، قدس و غزه طی هفته‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت. این وضعیت به دلیل حساسیت ماه رمضان و و در سایه نگرانی رژیم صهیونیستی از عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها ادامه می‌یابد. طی نشست‌های امنیتی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، وزیر جنگ اختلافات بالا گرفت. برخی خواهان تشدید حملات علیه حماس و گروه‌های مقاومت در غزه شدند. اما آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اعلام کرد که قدس منبع اصلی تنش‌ها و حملات است نه نوار غزه و رهبری حماس. به دنبال اظهارات وی تصمیم گرفته شد که به جای تشدید حملات علیه غزه بر آرام کردن قدس و آمادگی برای احتمال وخیم شدن اوضاع متمرکز شوند.

در این راستا یوآو لیمور، تحلیلگر روزنامه یسرائیل هیوم گفت: ادامه خشونت در قدس تنها بر غزه تأثیر نخواهد گذاشت بلکه بر کرانه باختری نیز و حتی جبهه شمالی و چه بسا بر تمام جهان اسلامی تأثیر می‌گذارد. اسرائیل باید از اینکه حوادث رخ داده را جنگ دینی به حساب بیاورد، خودداری کند. همین مساله باعث شده تا حماس به درگیری‌ها در قدس دامن بزند برای همین اسرائیل باید اوضاع را آرام کند به ویژه اینکه به انتخابات در تشکیلات خودگردان فلسطین نزدیک می‌شویم و اسرائیل تصمیم ندارد اجازه برگزاری آن در قدس شرقی را بدهد.

همچنین ناحوم برنیاع، تحلیلگر سیاسی روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: دلایل زیادی برای افزایش خشونت وجود دارد اما راه‌های کمی برای ممانعت از آن هست. یکی از این دلایل انتخابات در غزه و کرانه باختری است که اسرائیل نگران پیروزی حماس در آن است. دلیل دیگر کرونا و مشکلات دیگر در غزه است. دلیل سوم ماه رمضان و احساسات دینی و دلیل چهارم تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر جوانان فلسطینی است. دلیل پنجم نیز ورود طرف‌های افراطی یهودی به خشونت‌ها و دلیل ششم شکست‌ها و اشتباهات میدانی پلیس است.

از سوی دیگر منابع نظامی اعلام کردند، امروز(یکشنبه) مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس با میانجیگری مصر برگزار خواهد شد. براساس ارزیابی‌های رژیم صهیونیستی حماس به دنبال تشدید اوضاع امنیتی نیست اما ارتش رژیم صهیونیستی در پایان نشست‌های خود تصمیم گرفت نیروهای ارتش در اطراف نوار غزه را افزایش دهد. کوخاوی دستور افزایش وضعیت آماده‌باش در نیروی هوایی را داد. وی سفر خود به آمریکا را به تأخیر انداخته است.

براساس گزارش‌های رژیم صهیونیستی شلیک راکت‌ها توسط جنبش جهاد اسلامی و گروه‌های دیگر در میان موافقت بی‌سر و صدای حماس صورت گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha