• یکشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400020503195
  • منبع : نمایندگی همدان

استاندار همدان: از اصناف تعطیل مالیات اخذ نشود

استاندار همدان: از اصناف تعطیل مالیات اخذ نشود

ایسنا/همدان استاندار همدان اعلام کرد: از اصنافی ‌که به علت شرایط کرونایی تعطیل می‌شوند، در چند ماهی که تعطیل هستند مالیات اخذ نشود. 

سیدسعید شاهرخی یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه در جلسه فوق العاده ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور فرمانداران سراسر استان همدان برگزار شد، مطرح کرد: پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی ذیربط در حمایت، همراهی و همکاری به منظور پیشگیری و کنترل بیماری کرونا از دانشگاه علوم پزشکی استان و کادر درمان قابل تقدیر و تشکر است.

وی با بیان اینکه با وجود عملکرد ستاد استانی و همراهی مردم استان همدان، شرایط استان در وضعیت قرمز و خطرناکی قرار دارد، اظهار کرد: در پیک چهارم استان همدان جزء هفت استانی است که شدت گسترش و شیوع کرونا در آن‌ها بیشتر از سایر استان‌های کشور است. 

استاندار همدان خاطرنشان کرد: اگر مصوبات ستاد ملی به‌طور جدی انجام و اجرا شوند، مقررات سخت‌گیرانه‌تری که برای دولت و بازاریان و کسبه و مردم، هزینه بردار است، اجرا نخواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه مشکل اساسی در استان، عادی‌انگاری مقابله و پیشگیری در گسترش کرونا است، یادآور شد: عدم رعایت قرنطینه نیز از عوامل مهم افزایش شیوع کرونا در استان است که دانشگاه علوم پزشکی استان باید به آن توجه جدی کنند. 

شاهرخی با بیان اینکه روند شیوع کرونا در استان نگران‌کننده است و همه باید کمک کنند، تصریح کرد: مقررات رعایت پروتکل‌ها در شهرستان‌های با وضعیت قرمز، باید به شدت و جدیت انجام و اجرا شوند. 

وی ادامه داد: تمام ورودی‌ و خروجی‌های شهرستان‌های استان کنترل و برای کنترل وضعیت موجود باید با مردم برخورد اقناعی انجام شود در ضمن از اصنافی ‌که به علت شرایط کرونایی تعطیل می‌شوند، در چند ماهی که تعطیل هستند مالیات اخذ نشود. 

شاهرخی با اشاره به اینکه فرمانداران تیم‌های نظارتی تشکیل دهند و از هرگونه مراسم عروسی، عزا و تجمعات در شهر و روستا جلوگیری کنند، بیان کرد: با کسانی ‌که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد جدی صورت گیرد و به مراجع قضایی معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان‌های خودرویی استان الزامی است و پارک‌ها و فضاهای سبز که محل اجتماعات است باید مسدود شوند.

استاندار همدان گفت: فرمانداران از کلیه ظرفیت‌های شهرستان‌ها و از ظرفیت دهیاران و بخشداران در کنترل و مقابله با کرونا استفاده کنند. نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی انجام و با خاطیان برخورد جدی شود. 

۶۶ درصد از مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های استان کرونایی هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان نیز در جلسه فوق العاده ستاد استانی مدیریت کرونا، از تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: دیگر حتی یک تخت برای بستری بیماران کرونایی استان نداریم‌.

دکتر رشید حیدری مقدم اظهار کرد: ۲۱۳ بیمار سرپایی در ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند و دیگر حتی یک تخت خالی برای بیماران کرونایی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد از مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های استان مبتلایان به کرونا هستند، تصریح کرد: متأسفانه تعداد بیماران کرونایی در استان ۱۲۱۳ نفر است و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ نفر فوت کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا همدان، حیدری مقدم با اشاره به اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پُر شده و شرایط ما پاسخگوی وضعیت موجود نیست، مطرح کرد: پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان خودرویی استان رعایت نمی‌شود و شاخص استفاده از ماسک به حداقل ممکن رسیده است که از مردم می خواهیم از حضور گسترده در پارک‌ها و فضاهای سبز خودداری کنند. 

ابتلای ۳۶۴ نفر به کرونا و مرگ ۲۲ همدانی

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲۶ نفر با علائم تنفسی مشکوک به کروناویروس به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند.

دکتر محمد طاهری اظهار کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲۶ مورد بوده که از این تعداد ۱۹۹ مورد در بخش عادی و ۱۷ نفر در بخش ICU بستری هستند و حال ۵۷ نفر وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا تصریح کرد: تعداد موارد مثبت بستری و سرپایی با ۳۶۴ مورد جدید در بخش سرپایی به ۳۵ هزار و ۵۱۴ و در بخش بستری به ۱۴ هزار و ۱۹۵ مورد جدید افزایش یافته و تعداد موارد فوت با ۲۲ مورد جدید به عدد ۱۸۵۰ نفر رسید.
 
وی در رابطه با آمار شهرستان‌ها مطرح کرد: در شهرستان اسدآباد ۵۵۶ نفر، بهار ۷۷۶ نفر، تویسرکان ۸۸۲ نفر، رزن ۶۲۶ نفر، درگزین ۲۳۲ نفر، فامنین ۲۶۹ نفر، کبودراهنگ ۸۸۵ نفر، ملایر ۲۵۴۶ نفر، نهاوند ۱۸۶۵ نفر، همدان ۵۱۹۰ نفر و خارج از استان ۳۵۸ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

گرافیک: سیدمجتبی شوندی

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha