• یکشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400020503360
  • خبرنگار : 71592

ادامه خیزش ساکنان کرانه باختری،‌ غزه و قدس مقابل نظامیان رژیم صهیونیستی

ادامه خیزش ساکنان کرانه باختری،‌ غزه و قدس مقابل نظامیان رژیم صهیونیستی

با ادامه درگیری‌ها در کرانه باختری صبح امروز یکشنبه سه فلسطینی با گلوله ارتش رژیم صهیونیستی زخمی و ده‌ها تن دیگر دچار حالت خفگی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، درگیری‌های فلسطینی‌ها با نظامیان رژیم صهیونیستی در چند نقطه تماس در کرانه باختری، غزه و نیز قدس اشغالی امروز، یکشنبه نیز ادامه یافت. ارتش رژیم صهیونیستی با وحشی‌گری ده‌ها فلسطینی را زخمی و ده‌ها تن دیگر را روانه بازداشتگاه‌ کرد که اکثرشان ساکنان قدس اشغالی بودند.

شاهدان گفتند، یک تن با گلوله واقعی زخمی و به بیمارستان منتقل شد و ارتش رژیم صهیونیستی دو تن دیگر را با گلوله‌های پلاستیکی زخمی کرد که به صورت میدانی مداوا شدند.

همچنین ده‌ها تن از ساکنان در اثر استنشاق گاز اشک آور که ارتش رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات مردمی در حمایت از شهر قدس استفاده کرد، دچار حالت خفگی شدند.

نیروهای اشغالگر هفت شهروند فلسطینی را در قدس بازداشت کردند. همچنین چهار تن نیز در نابلس بازداشت شدند.

قدس شرقی از ابتدای ماه مبارک رمضان صحنه درگیری‌های مداوم میان نیروهای اشغالگر و جوانان فلسطینی است. روز پنج‌شنبه این درگیری‌ها در پی حملات شهرک نشینان صهیونیستی به اهالی قدس به اوج خود رسید.

در نوار غزه نیز تظاهرات و تجمعات مردمی در حمایت از قدس و مسجد الاقصی ادامه یافت. شرکت‌کنندگان در تظاهرات شعارهایی در محکومیت اقدامات اشغالگران و حمایت از ساکنان قدس و مسجد الاقصی سر دادند.

جمعیت‌هایی از مردم به نقاط تماس با اشغالگران در مرزهای شرقی غزه رفتند و تایرهای خودروها را آتش زدند و وارد درگیری‌هایی با نظامیان صهیونیست در ایست بازرسی‌شان شدند.

از روز پنج‌شنبه تاکنون دستکم ۱۰۵ فلسطینی در جریان درگیری‌های قدس زخمی شده و دستکم ۵۰ تن دیگر توسط پلیس رژیم صهیونیستی بازداشت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha