• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400020603565
  • خبرنگار : 71234

هشیار باشیم!

هشیار باشیم!

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هدف از انتشار فایل صوتی از وزیر خارجه را ضربه زدن به ⁧‫مذاکرات وین‬⁩ و ⁧‫استیضاح‬⁩ او دانست.

به گزارش ایسنا، جلیل رحیمی جهان آبادی در مطلبی در صفحه توییتر خود در واکنش به انتشار فایل صوتی از مصاحبه وزیر خارجه نوشت:

«دکتر ظریف‬⁩ بارها به صراحت گفته است که کاندیدای ریاست جمهوری نیست، پس انتشار فایل مصاحبه بسیار مهم ایشان ربطی به انتخابات ندارد و با هدف ضربه زدن به ⁧‫مذاکرات وین‬⁩ و ⁧‫استیضاح‬⁩ رئیس دستگاه دیپلماسی و تکمیل کننده تخریبهای اخیر در نطنز و سایر آسیب ها به منافع ملی ماست. هشیار باشیم !»

همچنین روح الله متفکر آزاد، سیدنظام الدین موسوی و علی خضریان نیز به انتشار فایل صوتی مصاحبه چندساعته ظریف واکنش نشان دادند.

روح الله متفکرآزاد عضو هیئت رییسه مجلس نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«‏پیام آقای ظریف کاملاً روشن است یا اجازه بدهید مذاکرات جدید را انجام بدهم، با هر نتیجه ای! یا کاندیدای ریاست جمهوری خواهم شد!
‏ظاهراً ایشان گمان کرده که کاندیداتوری اش واهمه برانگیز است.
‏به نظرم خسارت کاندیداتوری شان از خسارت عبور از منافع مردم کمتر است.»

سیدنظام‌الدین موسوی عضو کمیسیون اصل نود نوشت:

«جناب آقای ظریف!
‏همین که فایل صوتی محرمانه جنابعالی از شبکه تلویزیونی وابسته به آل سعود سر در می آورد، یعنی در جریان قرار ندادن شما پیرامون حمله موشکی به عین الاسد و سفر بشاراسد به تهران کار بسیار دقیق و درست و هشیارانه ای بوده است.
‏گاندوها اطرافتان را پر کرده اند آقای وزیر!»

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود هم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«جناب ⁧‫محمدجواد ظریف‬⁩ پس از سال‌ها حضور در عالی‌ترین سطح ⁧‫دیپلماسی‬⁩، درکی از ایجاد قدرت میدان برای چانه‌زنی در مذاکره ندارد و فکر می‌کند این او بوده که دیپلماسی لبخند را برای میدان اقتدار حاج ⁧‫قاسم سلیمانی‬⁩ هزینه می‌کرده است! این عقب‌ماندگی تحلیلی، برای پایان عمر سیاسی وی کافیست.»

روز گذشته فایل صوتی از مصاحبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه با سعید لیلاز منتشر شده که درباره آن سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه گفت: فایل صوتی منتشر شده از دکتر ظریف یک فایل تقطیع شده و گزینشی از یک گفتگوی داخلی ۷ ساعته است که به هیچ وجه منعکس کننده میزان احترام، تعاریف مفصل و تقدیرهایی که ایشان در ادامه گفتگو به تفصیل از تدبیر، خرد، رشادت و نقش منحصر بفرد سردار سلیمانی در توفیقات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دارند، نیست. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۶ ۱۰:۰۲

تخریب دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده در شرایط فعلی که اسرائیل و عربستان بشدت مخالف انجام هرگونه مذاکره هستند بطور حتم به دستور آنها بوده و خاطیان باید بعنوان خائن به کشور بازداشت و محاکمه شوند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۷ ۰۶:۳۰

آدم عاقل ازیک سوراخ دوبارگزیده نمیشه ، بدعهدی وکینه و روحیه استکباری و استعمارگری آمریکا و همدستاش فرانسه انگلیس و...برای همه ی ملت ثابت شده باهمین برجام .....برای هفت نسلمون کافیه اعتماد کردن به غرب ، هرچند قبلش هم اگه کمی آقایون تاریخ میخوندند اینقدر خوش بین نبودن ....مذاکره ی چی ؟ با کی؟ برای چی ؟ باید تازنده هستند به سوالات مردم پاسخ بدند البته اگه جوابی باشه........با خودمون روراست باشیم.....

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۶ ۱۰:۰۴

خوداین حرفهاضربه به منافع ملی هست، یعنی چی هدف تخریب مذاکرات وین هست؟! نکنه باورش شده که این به نتیجه میرسه، مذاکره برای مذاکره!!!!!! مسخره هست توبرجام همه چیز معلومه، دیگه نیاز به مذاکره نداره طرف مقابل قبول داره رعایت میکنه، قبول نداره، گورش رو گم کنه، این برای همه واضحه،الان اصلا بحث آمریکا نیست، بحث تفکرات مسوولین ماست!!!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۶ ۱۰:۳۹

میشه اقایان به اصطلاح نماینده مجلس ملی بگویند چقدر مردم به اینها رای دادند که ازطرف مردم ایران حرف میزنند !!!!!!....

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۶ ۱۳:۲۶

هر چند اصلا از این اصطلاحات خوشم نمیاد ولی زنده باد دکتر ظریف....

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۷ ۰۶:۲۳

آلبانی چه خبر؟؟!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۶ ۱۳:۲۸

حرف های دکتر ظریف کجاش غیرمنطقیه؟ نظامی، کار نظامی و. دیپلمات هم کار خودش اگر رای مردم تعیین کننده بود رو این مساله ساده بحث نمیشد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۶ ۱۳:۵۷

حال کسانی که هنوز از برجام دفاع می کنند همانند این ضرب المثل است (( گاو شیر نمی ده ، میگن ماشاالله به شاخش )) !!!!!!! آخه آدم عاقل میره با دشمنان قسم خورده به نابودی ایران مذاکره می کنه ؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۶ ۱۸:۰۵

چه ربطی داره؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۷ ۱۰:۰۰

اگر مرد میدان نبود، میدان دیپلماسی التماسی ....

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۷ ۱۲:۱۹

شهاب یعنی واقعا متوجه ربطش نشدی؟؟؟!!!!!! یعنی کاری تو وین نداریم ، مذاکره با عده زبون نفهم و زورگو کارالکی، یعنی هشت سال الکی وقت کشور رو هدردادن.... غرب هیچ وقت نمیخواد ما همدل و مستقل باشیم ، یه نگاه به دوروبرمون به تاریخ کافیه....