• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400020603595
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان:

پرسپولیس دو هفته باید قرنطینه شود/دستور پلمب ۲۱ باشگاه متخلف در اصفهان

پرسپولیس دو هفته باید قرنطینه شود/دستور پلمب ۲۱ باشگاه متخلف در اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: با توجه به بسته شدن مرزهای شرقی و حضور تیم پرسپولیس در هند، این تیم پس از بازگشت به ایران باید دو هفته قرنطینه شود که این اتفاق موجب تعویق بازی های این تیم مقابل تیم های اصفهانی خواهد شد.

احمدباقری مقدم در گفت وگو با ایسنا در خصوص وضعیت باشگاه ها در شرایطی که در موج چهارم شیوع ویروس کرونا قرار دارند، اظهار کرد: با توجه به وضعیت موجود و حادتر شدن شرایط، سخت گیری ما نیز در حوزه نظارت بر باشگاه ها بیشتر شده است، در دوران اعمال محدودیت‌های مرتبط با موج چهارم کرونا ۳۴۰ مورد بازرسی و گشت از سوی بازرسان هیئت پزشکی ورزشی بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت از این تعداد بازرسی، ۳۷ باشگاه تذکر شفاهی دریافت کردند که در صورت تخلف مجدد پلمب خواهند شد، همچنین ۲۱ باشگاه نیز به دلیل تکرار تخلف نامه پلمب آنها به اداره کل ورزش و جوانان ارسال شده تا نسبت به بسته شدن آنها اقدامات لازم انجام گیرد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی اصفهان تصریح کرد: تمام موارد تخلف بدون هیچگونه چشم پوشی به مراجع ذی‌صلاح مرتبط از جمله اداره کل ورزش و جوانان اعلام می‌شود و بدون اغماض و چشم پوشی برخوردها و جریمه‌هایی از جمله پلمب در انتظار متخلفان است.

وی اضافه کرد: شرایط به نحوی است که انجام فعالیت ها و رشته های ورزشی گروهی تعطیل است، از ورزشکاران نیز می خواهیم تا همچنان نکات و دستورالعمل های بهداشتی را به شدت و جدیت بیشتر رعایت کنند تا بتوانیم با کنترل، از شیوع این ویروس به سلامت عبور کنیم.

باقری مقدم اضافه کرد: در حال حاضر تنها اردوهای ملی برخی از رشته هایی که مسابقات آنها در پیش است، برقرار است و همچنین لیگ های برتر با کنترل و سختگیری های شدید در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود، انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی انفرادی در منازل و فضای باز به تمام افراد توصیه می شود تا بعد از گذر از این مرحله با مشکلات بدنی حاد و بیماری های ناشی از کم تحرکی یا بی تحرکی از جمله چاقی و ... روبرو نشویم و علاوه بر آن افزایش قوای جسمانی شهروندان را نیز داشته باشیم، چراکه داشتن بدن سالم و قوی می تواند در صورت ابتلا به این ویروس در بهبودی آنها موثر باشد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان در خصوص واکسیناسیون ملی پوشان اصفهانی نیز، گفت: تمام ورزشکاران ملی پوش اصفهانی که عازم مسابقات جهانی، بین المللی و کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک هستند به صورت متمرکز در تهران واکسن به آنها تزریق شده است و در این زمینه مشکلی نداشتیم.

باقری مقدم همچنین در ارتباط با وضعیت تیم پرسپولیس که برای شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در شهر گوا هندوستان حضور داشت و همچنین توقف پروازها از هندوستان و محدودیت مرزهای شرقی ایران و بازی های این تیم در برابر تیم های ذوب آهن و سپاهان، تاکید کرد: قوانین و مقررات با جدیت در مورد همه اجرا می شود، تیم پرسپولیس نیز طبق گفته ها پس از ورود به ایران باید دو هفته قرنطینه شود و با توجه به این زمان بازی آنها با سپاهان به تعویق خواهد افتاد که باید مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در این زمینه تمام جوانب را در نظر بگیرند، چرا که بحث سلامت یک گروه از ورزشکاران در میان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha