• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400020603967

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد خبر داد:

برگزاری نخستین همایش ملی ایران شناسی و میراث نوشتاری عربی در خراسان شمالی

برگزاری نخستین همایش ملی ایران شناسی و میراث نوشتاری عربی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه کوثر بجنورد از برگزاری نخستین همایش ملی ایران شناسی و میراث نوشتاری عربی در خراسان شمالی به میزبانی دانشگاه تک جنسیتی دخترانه کوثر بجنورد خبر داد.

دکتر علیرضا حسینی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی ایران شناسی و میراث نوشتاری عربی در استان، گفت: میراث نوشتاری عربی برای ایران شناسان گنجینۀ گرانبهایی است که می‌توانند از گوهرهای ناب آن برای شناخت بیشتر و بهتر ایران و ایرانی درگذر روزگاران بهره برند.
وی با بیان اینکه برگزاری همایشی مانند، ایران و ایرانی در میراث نوشتاری عربی، ایران شناسان را بیش از پیش با جایگاه میراث عربی در بازیابی اسناد تازه آشنا می‌سازد، اضافه کرد: با برگزاری این همایش به آموزندگان زبان عربی ارج و ارزش آموخته‌شان را یادآور گشته و نشان می‌دهد که می‌توانند چه نقش بی‌همتایی در شناخت تاریخ این مرزوبوم کهن داشته باشند.
رییس دانشگاه کوثر در ادامه گفت: نخستین همایش ملی "ایران شناسی و میراث نوشتاری عربی" نمایه شده در پایگاه استنادی ISC  در روزهای ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه کوثر برگزار خواهد شد و صاحب نظران و علاقمندان می‌توانند مقالات خود را تا ۲۰ دی ماه به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

ایرانشناسی و متون جغرافیایی عربی، ایرانشناسی و متون تاریخی عربی، ایرانشناسی و متون دینی عربی، ایرانشناسی و متون فلسفی عربی، ترجمه از عربی به فارسی و برعکس (برگردان شاهنامه به عربی و ...)، ایرانشناسی در کشورهای عرب، ایرانشناسان عرب، اعراب و تمدن ایرانی و... از محورهای این همایش هستند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha