• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400020603996
  • خبرنگار : 50223

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

واریز ۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به زلزله زدگان سی سخت

واریز ۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به زلزله زدگان سی سخت

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ میلیارد تومان کمک های بلاعوض به زلزله زدگان سی سخت واریز شده است.

«حسین جنتی» در بازدید از روند عملیات بازسازی شهر زلزله‌زده سی سخت به خبرنگاران افزود: عملیات اجرایی ۷۵۰ واحد ساختمانی پس از پَی‌کَنی شروع شده و مردم در حال بازسازی هستند ۷۰ میلیارد تومان بلاعوض به زلزله زدگان سی سخت واریز شده و به تناسب پیشرفت فیزیکی بلاعوض متقاضیان آزاد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارکرد: ساخت و ساز در سی‌سخت طبق برنامه زمان‌بندی در حال انجام است.آواربرداری عمومی در شهر سی‌سخت به اتمام رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حدود ۸۰۰ واحد آوار برداری انجام گرفته است، تعدادی واحد ساختمانی مانده که مشکلاتی داشتند اکیپ بنیاد مسکن امروز به طور کامل تعطیل شده و به روستاها منتقل شدند با اتمام مشکلات ساختمان‌های باقیمانده اکیپ در اختیار آنها قرار داده می‌شود.
جنتی در خصوص معرفی افراد به بانک‌ها تصریح کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد ۸۵۰ نفر برای تعمیر و احداث ساختمان‌های آسیب‌دیده عقد قرارداد بانکی را انجام داده‌اند.
وی ادامه داد: بالغ بر ۳ هزار تن میلگرد در انبار مستقر است، ۸ تن سیمان رایگان به متقاضیانی داده می‌شود که تاکنون عملیات ساخت و ساز شروع کرده، متناسب با پیشرفت فیزیکی سیمان تحویل داده شده، ضمن اینکه بتن آماده در بنیاد مسکن مستقر است که تحویل مردم داده می‌شود.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: عملیات اجرایی ۷۵۰ واحد ساختمانی پس از پَی‌کَنی  شروع شده و مردم در حال بازسازی هستند ۷۰ میلیارد تومان بلاعوض به متقاضیان واریز شده و به تناسب پیشرفت فیزیکی بلاعوض متقاضیان آزاد می‌شود.
جنتی بیان کرد: بلاعوض واریز شده به حساب مردم در شهر ۵۵ میلیون تومان به برای هر واحد تخریب و بازسازی شده است، علاوه بر این حواله بتن و میلگرد و آجر تحویل داده شده با قیمت کارخانه محاسبه شده است. بلاعوض در حساب خود متقاضیان است بنابر پیشرفت فیزیکی مصالح دریافت می‌کنند سپس با انبار بنیاد مسکن هماهنگ می‌کنیم که اعتبار آزاد شود.
وی تصریح کرد: یک هزار و ۱۹ واحد در شهر و   ۶۱۸ واحد در روستاها آسیب دیدند که باید احداث شوند، علاوه بر این  ۱۰۰ واحد هم در روستاهای بویراحمد هم‌مرز با دنا نیازمند بازسازی هستند، ضمن اینکه ۲۹۰۰ واحد تعمیری هستند که در مجموع ۴۷۰۰ واحد مسکونی خسارت دیدند که در حال بازسازی هستیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ساختمان‌هایی که مجددا ساخته می‌شود تحت نظارت سازمان نظام مهندسی هستند، ضمن اینکه همه مصالح تحویلی به مردم استاندارد هستند، آزمایش انجام می‌گیرد که مشکلی نداشته باشند.
جنتی عنوان کرد: ۴۰ هزار واحد مسکونی با تسهیلات بنیاد مسکن ساخته شده، خوشبختانه تاکنون حتی یک واحد از این تعداد دچار خسارت نشده که نیاز به تخریب و احداث مجددا باشد.
وی با بیان اینکه ییشترین خسارت زلزله به ساختمان‌های قدیمی و آنهایی که مسایل فنی و استانداردها را رعایت نکرده بودند، گفت: پرداخت خسارت به مستاجر طبق قولنامه بین مالک و مستاجر است بلاعوض معیشتی به کسانی تعلق می گیرد که وسایل و آنها در ساختمان خسارت دیده باشند و باید مالک حتما امضا کند که مشخص شود خود مستاجر در ساختمان بوده است.
جنتی عنوان کرد: ساخت و ساز در سی‌سخت طبق برنامه زمان بندی در حال انجام است در صورت همکاری مردم زلزله زده، واحدهای مسکونی پایان تیرماه امسال تکمیل و تحویل داده می‌شوند، روند ساخت و ساز شهر زلزله زده سی سخت ۱۰_۱۵ روز از برنامه زمان‌بندی جلوتر است.
به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: بیش از ۴۰ روستای زلزله زده شهرستان دنا با ۶۱۸ واحد نیازمند احداث هستند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha