• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400020604051
  • خبرنگار : 71402

"جاسوسی سبز" انگلیس از چین و دیگر کشورها

"جاسوسی سبز" انگلیس از چین و دیگر کشورها

ریچارد مور، رئیس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس فاش کرد که عوامل کشورش در حال رصد بزرگترین آلوده‌کنندگان جهان به ویژه چین هستند تا اطمینان حاصل کنند آنها به تعهدات بین‌المللی خودشان در خصوص محیط زیست پایبند هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس فاش کرد که ام آی۶ به تغییرات آب و هوایی به چشم "مهمترین نگرانی در حوزه سیاست خارجی بین‌المللی برای کشورش و برای این سیاره" می‌نگرد.

ریچارد مور اشاره کرد که نهاد او روی چین تمرکز دارد چون "از بزرگترین ساطع‌کنندگان" کربن است و این فعالیت محرمانه را به عنوان "جاسوسی سبز" توصیف کرد.

او گفت، هدف ام آی۶ این است که "به جایی که برخی نمی‌خواهند، نور بتاباند" و این نهاد امنیتی امیدوار است که نقش فعالی در مدیریت این فوریت اقلیمی جهان ایفا کند. ریچارد مور توضیح داد: زمانی که اشخاص برای تغییر آب و هوایی تعهداتی می‌دهند، شغل ما این است که اطمینان حاصل کنیم آنها واقعا به چیزی که امضا کرده‌اند، متعهد هستند.

اظهارات این مقام به دنبال صحبت های جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مطرح میشود که برنامه جدیدی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای تا ۵۰ درصد از سطوح سال ۲۰۰۵ اعلام کرد و تغییر اقلیمی را "بحران وجودی دوران ما" دانست. او گفت دولتش به اجرای تعهدات توافق پاریس که به آنها بی‌توجهی شد، متعهد است. دونالد ترامپ، آمریکا را از این پیمان خارج کرده بود.

جو بایدن هفته گذشته میزبان یک نشست مجازی با حضور کشورهای صنعتی مهم بود تا در رابطه با مسائل محیط زیستی رایزنی شود و هشدار داد که جهان در حال ورود به یک دهه تعیین‌کننده برای اقدام در مورد آب و هواست. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم در این کنفرانس گفت کشورش برای گذار به انرژی و فناوری پاک آمده می‌شود و از دیگر کشورها هم خواست این راه را دنبال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha