• سه‌شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400020704503
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر کل پست استان اصفهان اعلام کرد؛

افزایش ۱۸۰ درصدی ترافیک سرویس مرسولات اینترنتی در اصفهان

افزایش ۱۸۰ درصدی ترافیک سرویس مرسولات اینترنتی در اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیر کل پست استان اصفهان گفت: با شیوع کرونا و به دنبال افزایش درخواست خرید و فروش اینترنتی در استان اصفهان، رشد این سرویس در سال گذشته افزایش ۱۸۰ درصدی را داشته و ترافیک بسته و امانت در استان نسبت به سال قبل از آن ۶۲ درصد افزایش یافته است.

حمید باقری در گفت‌وگو با ایسنا، به خدمات پست استان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با توجه به افزایش درخواست های خرید و فروش اینترنتی در سطح استان اشاره کرد و افزود: کارکنان این اداره کل از زمان شیوع ویروس کرونا با شعار خدمت به مردم و با توجه به ساختار خود از ابتدای شیوع ویروس کرونا بیشترین خدمت رسانی را به مردم انجام داده اند و بعد از کادر درمان جزو اقشاری بودند که ایثارگرانه در کنار مردم ایستادند تا آنها در خانه بمانند و بسیاری از نیازهای خود را از طریق شبکه گسترده پستی برطرف کنند.

وی تاکید کرد: برای تبدیل پویش «در خانه بمانید، خرید کنید» به عمل، نقش پست بیشتر از هر زمانی پررنگ شد، چراکه پیشگام در ارائه خدمت به مردم برای مقابله با ویروس کرونا است.

مدیر کل پست استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا پایان سال ۹۹، خرید و فروش‌های اینترنتی افزایش یافته است، تصریح کرد: در این شرایط نامه‌ها به بسته‌های پستی با حجم و وزن زیاد تبدیل شد، از این رو امانت‌های پستی نسبت به سال گذشته رشد ۶۲ درصدی داشت و باید توجه داشت اگر این امانت‌های پستی از سوی مردم جابجا می‌شد زیان‌ جبران ناپذیری بر سلامت عمومی در سطح استان وارد می‌کرد.

وی با اشاره به تعدادی از خدمات پست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: راه اندازی واحد پست سیار، توزیع سیمکارت‌های سرپرست خانوار، ایجاد باجه‌های عصرگاهی برای جلوگیری از ازدحام مراجعان و راه اندازی «هاب» منطقه مرکزی کشور برای کاهش سیر مرسولات، بالابردن امنیت پست و ... از جمله این فعالیت‌ها است.

باقری یادآور شد: با توجه به افزایش ۱۸۰درصدی ترافیک سرویس مرسولات اینترنتی در استان با بسیج تمام امکانات موجود و بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی، تلاش کردیم تا بسته‌ها و امانات مردم به موقع تحویل داده شود.

وی افزود: با توجه به تعطیل بودن بسیاری از فروشگاه ها در موج های مختلف کرونا، نیاز مردم به دریافت خدمات پستی بیش از پیش افزایش یافت و بسیاری از خانواده‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا خریدهای خود را اینترنتی انجام می‌دهند، که موزعین پست تا پاسی از شب مشغول رساندن مرسولات هستند.

مدیر کل پست استان اصفهان اظهار کرد: پست استان اصفهان با ارایه خدمات نیابتی سایر سازمان ها موجب کاهش ترددهای غیرضرور شده است و در حفظ سلامت مردم در مقابله با ویروس کرونا نقشی مهمی ایفا می کند.   

وی با اشاره به راه اندازی هاب پستی منطقه مرکزی کشور در اصفهان در پیک شیوع کرونا، گفت: با افزایش خرید و فروش‌های اینترنتی ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین در اسفند ۱۳۹۹ نخستین بار حجم لجستیکی عملیات تخلیه و بارگیری مرسولات در هاب مرکزی پستی کشور در اصفهان از مرز ۷۰ کامیون در روز گذشت.

باقری تاکید کرد: پست استان اصفهان در راستای ارایه خدمات و تعهدات به مردم در برنامه های خود تکمیل زیرساخت‌های لازم در هاب مرکزی کشور را دارد تا امکان تخلیه و بارگیری به تمام مناطق کشوردر کوتاهترین زمان ممکن فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.