• سه‌شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400020704811
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون بهداشت وزیر بهداشت خبر داد

آغاز فاز دوم واکسیناسیون با جمعیت یک‌میلیون و ۱۴۷ هزار نفری در کشور

 آغاز فاز دوم واکسیناسیون با جمعیت یک‌میلیون و ۱۴۷ هزار نفری در کشور

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که امروز، روز آغاز فاز دوم واکسیناسیون در کشور است، اظهار کرد: واکسیناسیون را با جمعیت یک میلیون و ۱۴۷ هزار نفری در کشور شروع می‌کنیم که ۷۰ هزار نفر از این جمعیت در آذربایجان شرقی قرار دارند.

علیرضا رئیسی در مراسم واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در تبریز، اظهار کرد: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال امروز در آذربایجان شرقی آغاز می‌شود و به پاس قدردانی از خیرین سلامت، به طور نمادین، افرادی که جزو خیرین سلامت و به عنوان سرمایه‌های کشور هستند، امروز واکسن را دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: احترام به سالمندان جزو افتخارات جمهوری اسلامی بوده و این احترام در جهان بی نظیر است،  کل سالمندانی که در خانه سالمندان کشور ما نگهداری می‌شوند، کم‌تر از یک درصد است و ۹۹ درصد سالمندان ما در خانه‌های خود زندگی می‌کنند و این امر نشان دهنده‌ی احترام ملی و دینی ما به سالمندان است.

به گزارش ایسنا، معاون بهداشت تاکید کرد: اکنون سالمندان جزو دومین گروهی هستند که بعد از کادر درمان، واکسینه می‌شوند و این امر اهمیت حفظ سلامت سالمندان را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که فاز دوم نیز شامل گروه دیگری می‌شود، گفت: عزیزانی که از سن ۱۶ تا ۶۰ سال دارای بیماری زمینه‌ای و صعب العلاج هستند، در این فاز واکسینه خواهند شد.

رئیسی بیان کرد: اردیبهشت ماه تعداد قابل توجهی واکسن به دستمان خواهد رسید و بر اساس آن امیدواریم بتوانیم واکسیناسیون گروه هدف فاز دوم را براساس قولی که دادیم،  تا نیمه اول تیرماه به پایان برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: فاز سوم واکسن پاستور ایران نیز آغاز شده و این واکسن جزو بهترین واکسن‌ها خواهد بود که قابل اعتماد و موثر است، واکسن کو برکت نیز یکی دیگر از واکسن‌هایی است که امیدواریم به زودی در چرخه‌ی تولید و مصرف قرار بگیرد.

وی با قدردانی از خیران سلامت، گفت: امروز در بیمارستانی قرار گرفته‌ایم که توسط خیر بزرگ آقای مردانی آذر احداث شده و بیمارستانی بسیار باشکوه و مجلل است، بسیار خوشحال هستم که توانستم آقای مردانی آذر را از نزدیک ملاقات کنم، ایشان فردی بسیار فرهیخته و وطن دوست هستند و با تمام توان به مردم عزیز کشور خدمت می‌کنند و این بیمارستان نیز یکی از خدمات ایشان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha