• سه‌شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400020704868
  • خبرنگار : 50180

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

75 درصد داوطلبین انتخابات شوراهای شهر تایید صلاحیت شده‌اند

75 درصد داوطلبین انتخابات شوراهای شهر تایید صلاحیت شده‌اند

ایسنا/کرمانشاه دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از تایید صلاحیت 75 درصد داوطلبین انتخابات شوراهای شهرها در سطح استان خبر داد.

جلیل بالایی امروز(هفتم اردیبهشت) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع 1107 نفری که در استان کرمانشاه برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرها ثبت نام کرده اند، تاکنون 812 نفر تایید صلاحیت و 239 نفر رد صلاحیت شده اند. 56 نفر از داوطلبین هم انصراف داده اند.

 بالایی اضافه کرد: در مجموع تاکنون 75 درصد داوطلبین انتخابات شوراهای شهرها در استان تایید صلاحیت شده و 25 درصد دیگر تاکنون موفق به احراز صلاحیت نشده اند.

سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه اشاره ای هم به وضعیت تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در شهرستان کرمانشاه داشت و گفت: از مجموع 214 نفری که برای انتخابات شوراها در شهرستان کرمانشاه ثبت نام کرده اند، تاکنون 71 نفر معادل 27 درصد داوطلبین رد صلاحیت شده اند.

بالایی با بیان اینکه بیشترین تایید صلاحیت داوطلبین انتخابات شوراها در استان با تایید صلاحیت 92 درصد داوطلبین به شهرستان اسلام آباد غرب اختصاص دارد، گفت:پس از آن شهرستان‌های سنقروکلیایی و دالاهو به ترتیب با 87 و 84 درصد بیشترین تایید صلاحیت ها را داشته اند.

بالایی گفت: شهرستان صحنه با تایید صلاحیت 48 درصد داوطلبین کمترین افراد تایید صلاحیت شده را دارد و پس از آن شهرستانهای هرسین و سرپلذهاب هر کدام با تایید صلاحیت 65 درصد داوطلبان کمترین تایید صلاحیت ها را داشته اند.

وی سپس با اشاره به وجود 34 حوزه انتخابیه شهری در استان کرمانشاه در انتخابات شورای شهرها، گفت: بطور میانگین در سطح استان برای تصاحب هر کرسی شورای شهر 4.6 داوطلب با یکدیگر رقابت خواهند کرد

به گفته بالایی در شهر کرمانشاه هر 13 کاندیدا برای تصاحب یک کرسی پارلمان شهری با هم رقابت خواهند کرد.

وی ادامه داد: کمترین رقابت داوطلبین انتخابات شوراها را در شهرهای بیستون، دینور، نودشه و گودین کنگاور خواهیم داشت که به ازای هر کرسی کمتر از دو نفر با هم رقابت خواهند کرد.

افراد رد صلاحیت شده از 9 تا 12 اردیبهشت مهلت اعتراض دارند

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به ادامه دار بودن روند تایید صلاحیت داوطلبین انتخابات شوراها در استان، گفت: بر اساس برنامه روز شمار انتخابات، دیروز(ششم اردیبهشت)آخرین فرصت تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در هیئت های نظارت شهرستان ها بود و اعضای هیئت نظارت شهرستان ها امروز وظیفه دارند نتایج تایید صلاحیت داوطلبان را به فرمانداران ابلاغ کرده تا فرمانداران نتیجه تایید صلاحیت ها را فردا(هشتم اردیبهشت) به صورت محرمانه و مکتوب به داوطلبین ابلاغ کنند.

وی ادامه داد: بعد از ابلاغ نتایج تایید صلاحیت ها، داوطلبین انتخابات شوراها از نهم تا 12 اردیبهشت و به مدت چهار روز فرصت دارند شکایت خود را تحویل داده تا در یک بازه زمانی 10 روزه روند بررسی صلاحیت ها انجام شود و 24 اردیبهشت نتایج قطعی هیئت نظارت استان توسط فرمانداران به داوطلبین انتخابات شوراها ابلاغ خواهد شد.

بالایی اضافه کرد: روند تایید صلاحیت افرادی که صلاحیت آنها در هیئت نظارت شهرستان ها تایید نشده و معترض هستند و تمامی افراد رد صلاحیت شده شهرهای با جمعیت بالای 200 هزار نفر در هیئت نظارت استان مورد رسیدگی مجدد قرار خواهد گرفت.

در بیش از 98 درصد روستاهای کرمانشاه انتخابات شورای روستا برگزار می شود

وی در ادامه اشاره ای هم به روند تایید صلاحیت داوطلبین انتخابات شوراهای روستاها در استان داشت و گفت: 9041 نفر برای انتخابات شوراهای روستا در استان در قالب 1769 روستا و تیره عشایری ثبت نام کرده اند، لذا انتخابات شورای روستا در 98.5 درصد روستاهای استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تعداد افراد ثبت نامی برای انتخابات شورای روستا در 30 روستای استان به حد نصاب نرسیده  که در این روستاها انتخابات شورای روستا برگزار نخواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج حاصل از رسیدگی هیئت های اجرایی تاکنون 4025 نفر از افراد ثبت نام شده در روستاها تایید صلاحیت شده اند که البته روند تایید صلاحیت ها تا 15 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه هرگونه تبلیغات خارج از مهلت قانونی تبلیغات را تخلف انتخاباتی عنوان و تاکید کرد: تخلفات زودهنگام کاندیداهای انتخاباتی در هیئت های اجرایی انتخابات رسیدگی می شود، لذا از داوطلبین می خواهیم به قانون تمکین کرده و فقط در مهلت قانونی تبلیغات داشته باشند.


 انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha