• سه‌شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400020705020
  • خبرنگار : 71496

استقبال تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس از گزارش دیده‌بان حقوق بشر درباره نژادپرستی اسرائیل

استقبال تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس از گزارش دیده‌بان حقوق بشر درباره نژادپرستی اسرائیل

در حالی که رژیم صهیونیستی گزارش اخیر دیده‌بان حقوق بشر درباره تبعیض نژادی علیه فلسطینیان را "غیر منطقی و دروغین" خوانده، تشکیلات خودگردان فلسطین از آن استقبال و تاکید کرد، جامعه جهانی باید به وظایف خود در این باره عمل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت الحره، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای مطبوعاتی درباره گزارش اخیر دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: این گزارش بین‌المللی بسیار معتبر تاکید دارد جامعه جهانی باید به وظایف خود که در قوانین بین‌المللی و حقوق بشر آمده عمل کند.

اشتیه در ادامه گفت: دیگر بسنده کردن جامعه جهانی به محکومیت قابل پذیرش نیست بلکه این موضعگیری‌های جهانی باید به شکل مجازات‌هایی آشکار و عملی و نیز بازنگری کشورهای مختلف در روابط، توافق‌ها و تعامل‌های دیپلماتیک، فرهنگی و تجاری خود با رژیم صهیونیستی درآیند.

جنبش حماس نیز ضمن استقبال از گزارش یاد شده، تاکید کرد: این گزارش با شواهد و مدارک ثابت کرد که اظهارات مقامات فلسطینی درباره جنایات اشغالگران علیه بشریت درست بوده و اشغالگران صهیونیستی با سیاست آپارتاید و آزار و ستم علیه فلسطینی‌ها به طور مرتب مرتکب جنایاتی علیه بشریت می‌شوند.

حازم قاسم، سخنگوی حماس اظهار کرد: این گزارش که متعلق به سازمانی بی‌طرف و بین‌المللی بوده و بر مجموعه‌ای از واقعیت‌ها و حقایق دلالت دارد، بار دیگر ثابت کرد که اظهارات مقامات فلسطینی درباره جنایات ضد بشری که اشغالگران به صورت مستمر علیه فلسطینی‌ها مرتکب می‌شوند و نقض آشکار و مستمر تمامی قوانین بین‌المللی از سوی آنها درست هستند.

سخنگوی حماس افزود: گزارش دیده‌بان حقوق بشر نیز به سلسله گزارش‌های مشابهی که اشغالگران را بابت جرائم ضد بشری‌شان محکوم می‌کنند، افزوده شد، در این گزارش‌ها بر لزوم آغاز یک اقدام بین‌المللی جدی و عملی برای حسابرسی و مجازات اشغالگران و لزوم اقدام جامعه جهانی به انجام وظیفه خود در برابر استمرار این جنایات تاکید شده است.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارش خود تاکید کرده که رژیم صهیونیستی با سیاست آپارتاید و ظلم در حق فلسطینی‌ها سعی در حفظ کنترل خود بر اراضی اشغالی است. به این ترتیب که با وضع قوانینی به توسعه شهرک‌ها کمک کرده و در کنار محرومیت‌های گسترده برای کودکان فلسطینی، حکومت نظامی شدیدی را بر فلسطینی‌ها اعمال می‌کند، همچنین اعمال محدودیت‌های شدید تردد، مصادره بیش از یک سوم اراضی کرانه باختری، سلب حق اقامت صدها هزار فلسطینی و حقوق شهروندی میلیون‌ها تن از دیگر اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha