• سه‌شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400020705055
  • خبرنگار : 71588

تحلیل‌گر اسرائیلی: سقوط موشک سوریه در نقب قواعد درگیری را تغییر داد

تحلیل‌گر اسرائیلی: سقوط موشک سوریه در نقب قواعد درگیری را تغییر داد

یک کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی به نقل از منابع عالی رتبه در تل‌آویو ضمن هشدار نسبت به اجازه تغییر قواعد بازی در میدان شمالی، از نگرانی حاکم بر محافل مختلف اسرائیلی به دلیل موشک‌های شلیک شده در «نقب» در روز پنج‌شنبه گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، یوآو لیمور، کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی در روزنامه "اسرائیل الیوم" اعلام کرد، رژیم صهیونیستی به خاطر سقوط موشک زمین_ هوا از نوع «SA۵» و شکست ارتش این رژیم در رهگیری و مقابله با آن در صبح روز پنج‌شنبه گذشته، باید به چندین دلیل نگران باشد.

دلیل اول اینکه نیاز فوری به روشن شدن شکست رهگیری این موشک وجود دارد. آیا این امر نشأت گرفته از انتخاب نادرست موشک رهگیری است یا دلایل دیگری وجود دارد؟

لیمور خاطرنشان کرد، مسیر موشک سوری «SA۵» به صورت ویژه چالش برانگیز است چرا که موشک در طول پرواز مسیر خود را تغییر داده و تمام مدت به دنبال اهداف جدید برای هدف‌گیری بود و سامانه دفاع هوایی رژیم صهیونیستی اگر چه پیشرفته‌ترین سیستم رهگیری در جهان را در اختیار دارد و برای مقابله با تهدید موشک‌ها و راکت‌ها ساخته شده  اما اکنون لازم است پاسخ تهدیدهای جدید مثل موشک‌های کروز، پهپادها و حتی موشک‌های زمین به هوا را بدهد.

دلیل دوم، ترس از این است که کسی در سوریه فکر کند در اینجا نوآوری جدیدی وجود داشته است، آنها سپس شلیک موشک زمین به هوا را به سمت جنوب آغاز خواهند کرد با علم به اینکه این نوع موشک‌های پیشرفته که در «نقب» سقوط کرد، صدها کیلومتر بُرد دارند.

این کارشناس رژیم صهیونیستی همچنین گفت، صحیح است که این موشک‌ها غیردقیق هستند و نمی‌توان آنها را به گونه‌ای هدایت کرد که به هدف خاصی برخورد کنند اما برای دیوانه کردن ساکنان اراضی اشغالی کافی هستند و همچنین می‌توانند تلفات مالی و جانی بین اسرائیلی‌ها به جا بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha