• چهارشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400020805734
  • منبع : نمایندگی همدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا اعلام کرد

روند کاهشی مراجعه مبتلایان کووید ۱۹ به بیمارستان‌های همدان

روند کاهشی مراجعه مبتلایان کووید ۱۹ به بیمارستان‌های همدان

ایسنا/همدان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان از کاهش شیب تند صعودی مراجعان مبتلا به کووید ۱۹ به بیمارستان‌های استان خبر داد.

دکتر ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر تقریباً ۱۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند و روزانه به صورت میانگین ۵۰۰ نفر به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا تصریح کرد: در هفته‌های گذشته مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها با یک شیب شدید صعودی بود اما در حال حاضر ملایم‌تر شده و انتظار داریم در هفته آینده این روند کاهشی باشد.

وی در رابطه با وضعیت استان از نظر تجهیزات درمانی، توضیح داد: مشکل خاصی از نظر دارو نداریم و تنها مشکل ما کمبود تخت‌های I.C.U است اما شرایط به صورتی نیست که اگر بیماری نیاز به بستری داشته باشد، این کار را انجام ندهیم.

جلیلی با بیان اینکه یک بیمارستان صحرایی در همدان برپا شده است، افزود: این بیمارستان سیار برای درمان سرپایی بیمارانی که وضعیت آنها پایدار است و می‌توانند در خانه بمانند اما نیاز به مراجعه روزانه به بیمارستان برای تزریق دارو دارند، تشکیل شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا ادامه داد: بیمارانی که علائم تنفسی دارند نیز در ابتدا به این بیمارستان صحرایی ارجاع داده می‌شوند و به نوعی اورژانس بیماران تنفسی است.

وی در رابطه با کاهش سن بیماران بستری کووید ۱۹ خاطرنشان کرد: در اوایل این پاندمی، افرادی که در سنین بالا بودند بدحال می‌شدند و نیاز به بستری داشتند اما در این پیک متأسفانه جوانان نیز درگیری شدید با این بیماری دارند و معمولاً همه اعضای خانواده با هم مبتلا می‌شوند.

جلیلی در پایان بیان کرد: در این شرایط مردم باید از حضور در تجمعات خودداری و فاصله اجتماعی را رعایت کنند همچنین در صورت داشتن علائم بیماری اول به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha