• چهارشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400020805860
  • خبرنگار : 71129

روسیه: حضور نظامی آمریکا تاثیری در توازن قدرت در افغانستان ندارد

روسیه: حضور نظامی آمریکا تاثیری در توازن قدرت در افغانستان ندارد

فرستاده رئیس جمهوری روسیه در افغانستان می‌گوید، مسکو ایجاد روند صلح بین افغان‌ها را در اولویت خود قرار داده و بر این باور است که تاریخ خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان زیاد اهمیتی ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در افغانستان گفت: ما بارها گفته‌ایم اینکه نیروهای آمریکایی همچنان پس از اول مه سال جاری میلادی در افغانستان باقی بمانند و ۱۱ سپتامبر این کشور را ترک کنند، چندان مهم نیست این به خودشان مربوط است در هر حال این مساله برای ما روشن است که آن‌ها افغانستان را ترک می‌کنند.

وی افزود: حضور آنها در افغانستان در توازن قدرت در این کشور تغییری نمی‌دهد، بارها تاکید کرده‌ایم که اولویت ما سازش ملی در افغانستان است.

کابلوف ادامه داد: تمامی طرف‌های روند صلح افغانستان باید بر مبنای منافع مردم افغانستان تصمیم گیری کنند و به دنبال سازش و مصالحه باشند. مسکو نیز راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز را تسهیل می‌کند و به طالبان و آمریکا تاکید دارد تا خویشتنداری کنند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در افغانستان همچنین تاکید کرد: ما می‌خواهیم مذاکرات بین افغان‌ها به افغانستانی بی طرف، صلح آمیز و مستقل منجر شود که روابط خوبی با کشورهای همسایه دارد. این برای ما بسیار مهم است و همچنین نباید هیچ تروریسم بین‌المللی یا جرم مرتبط با مواد مخدر در این کشور باشد.

وی افزود: این هدف ماست. گام بعدی احیای روند صلح، مذاکره مجددی است که در دستور کار گفتگوهاست و ارائه یک فرمول جدید برای سازش صلح در افغانستان است.

روز جمعه روسیه قرار است نشستی با شرکای تروئیکا شامل پاکستان، چین و ایالات متحده در دوحه قطر داشته و به بررسی راه‌حل‌های بالقوه برای مذاکرات صلح متوقف شده افغانستان بپردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha