• چهارشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1400020805908
  • خبرنگار : 71589

فیلمی از پرواز یک فرد سوار بر یک پهپاد که به سرعت فراگیر شد

فیلمی از پرواز یک فرد سوار بر یک پهپاد که به سرعت فراگیر شد

یک مخترع آمریکایی موفق به ساخت یک هاوربرد شده است که مانند آنچه در فیلم‌های علمی-تخیلی می‌بینیم، می‌تواند وی را از روی زمین بلند و جابجا کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک مخترع مستقر در لس‌آنجلس آمریکا به نام "هانتر کوالد"(Hunter Kowald) با استفاده از قطعات صنعتی یک "هاوربرد" کاملاً کاربردی ساخته که قادر به بلند کردن و جابجا کردن وی در ارتفاع مشخصی از سطح زمین است. فیلمی از "کوالد" که در حال پرواز با هاوربرد خود است، شبیه به فیلمی از آینده است که به سرعت در فضای مجازی در حال پخش شدن است.

برخلاف نمونه اولیه هاوربرد "لکسوس" که متکی به ریل‌های از پیش نصب شده مغناطیسی است که در واقع معلق هستند، هاوربرد "کوالد" می‌تواند وی را تقریباً به هر مکانی که می‌خواهد، ببرد و به معنای واقعی کلمه به هر جای دلخواه پرواز می‌کند.

هاوربرد "کوالد" واقعا یک پهپاد با قابلیت حمل یک سرنشین است که یک هاوربرد پرنده را ممکن می‌کند.

"کوالد" در پست اخیر اینستاگرام خود که هاوربرد خود را به نمایش گذاشته است، گفت: من هرگز قادر به توضیح کار سخت و دیوانه‌واری که برای ساخت این ماشین صرف کردم، نیستم. مردم به من می‌گفتند که تو نمی‌توانی قوانین فیزیک را بشکنی و خوب... پس از یک تلاش جهانی برای ساخت قطعات سفارشی و سیستم پیشران منحصر به فرد این دستگاه، اکنون من را در حال رقص در هوا می‌بینید.

گفتنی است که هاوربرد "کوالد" حتی پس از خرابی دو موتور نیز قادر است به شکل ایمن فرود بیاید.

جای تعجب نیست که این ماشین پرنده توجهات زیادی را به خود جلب کرده است و فیلم پرواز "کوالد" با هاوربرد خود در روزهای اخیر به شدت در حال انتشار در فضای مجازی است.

"کوالد" می‌گوید که این هاوربرد تا ۲۲۶ کیلوگرم وزن را بلند می‌کند. وی افزود: این پهپاد با ساختار فیبر کربن سفارشی ساخته شده و از نظر ایمنی و کارایی کاملا مهندسی شده است. این هاوربرد حتی در صورت خراب شدن دو موتور یا یک سیستم پیشران همچنان قادر به فرود ایمن خواهد بود. این هاوربرد همچنین به سیستم نورپردازی تأیید شده توسط سازمان هوانوردی فدرال(FAA) مجهز است.

در عین حال در شرایط اضطراری، ملخ‌های دستگاه قادر به شکستن سرعت صوت و جبران نیروهای از دست رفته و معلق نگاه داشتن دستگاه هستند.

ناگفته نماند که ماشین‌های پرنده حتی اگر دارای ویژگی‌های ایمنی متعددی باشند هم باز خطرناک هستند. به عنوان مثال سال گذشته "وینسنت رفت"(Vincent Reffet) بدلکار فرانسوی در یک حادثه با جت‌پک در دبی درگذشت. البته فناوری هاوربرد مطمئناً از فناوری جت‌پک ایمن‌تر و پایدارتر است و در آینده نزدیک به احتمال فراوان شاهد طراحی‌های بیشتری از آن خواهیم بود.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha